Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Bert weer in de kreukels..

wo okt 29, 2008 10:21

Volgens mij rust er een vloek op mijn Bertje.. (Of ik ben zelf een kluns natuurlijk). Vorige week had een bestuurder van een Citroen C5 genoeg van de file (op een provinciale weg) waar hij in stond. Hij besloot rechtsomkeert te maken. Helaas koos hij voor zijn “straatje-keer” manouver een plek uit die voor het tegemoetkomende verkeer niet te zien was; een bocht. En dat tegemoet komende verkeer was ik. Met een kilometerje of 70/80 p/u met een meter of 30 om tot stilstand te komen…. Hij stond overdwars op mijn rijbaan. Helaas was van ontwijken geen sprake; links een file en rechts een lantarenpaal en een sloot. Uiteindelijk maar zoveel mogelijk gemikt op de uiterste punt van zijn auto. Veel plastic, dacht ik zo. Veel kunnen remmen, maar toch een stevige klap. Gelukig geen persoonlijk letsel, en de tegenpartij (ook bezitter van een klasieker) neemt de schuld (terecht) op zich. Hopelijk dus en verzekeringskwestie….

Maar. De Bert ligt dus goed in de kreukels. Foto’s: http://picasaweb.google.com/s.deblock/S ... I6c8rauIU#

Afbeelding

Linker voorspartbord volledig naar binnen en in m’n band en lichtjes tegen het portier. Her en der knikjes in de neus. Radiator staat dieper (fan loopt een beetje aan). Hele motorklep zit 1.5 cm naar achter en naar rechts. Behoorlijk ontzet dus. Mechanisch voelt de auto goed. Na het spatbord uit de band te hebben getrapt, kon ik zonder problemen verder rijden. Auto stuurt nog netjes recht door. Ik heb de klap voornamelijk opgevangen ter hoogte van de linker koplamp.

Wat is jullie eerste reactie, behalve dat het idd heel %$@% is? Enigszins goed te herstellen? Maar naar Alfa Centro..?

Aparte details: mijn nieuwe bumper is nog volledig intact! Zo’n C5 is hoog… Van de voorkant van de C5 is overigens weinig over… Die ging geen kant meer op.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3037
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: Bert weer in de kreukels..

wo okt 29, 2008 10:28

Van de voorkant van de C5 is overigens weinig over… Die ging geen kant meer op.
Dat is zijn straf :evil:

Nee zonder gekheid, flink balen dit zeg. Het "geluk" blijft je ook achtervolgen he :?
Sterkte met het herstel, lijkt me op zich nog wel te doen. Maar wacht even op de reactie van mensen die hier meer verstand van hebben ;)
Sterkte met het herstel.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Bert weer in de kreukels..

wo okt 29, 2008 10:30

Die straf viel wel mee. Was een lease bak. De echte straf moest nog komen. Hij heeft nu tijdelijk een Opel...
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5637
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Bert weer in de kreukels..

wo okt 29, 2008 10:50

op de meetbank dus, klap schuin op de auto, scherm naar achteren, grote kans wielophanging ook. Dit soort schades zeer goed laten bekijken en taxeren! succes!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Bert weer in de kreukels..

wo okt 29, 2008 11:14

Ik neem aan dat je voor zo'n meetbank naar een echte schadeherstel specialist moet.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5637
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Bert weer in de kreukels..

wo okt 29, 2008 11:32

in principe regelt de schadehersteller die de schade gaat herstellen dat gewoon . En neemt dat werk dus mee in de taxatie.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Bert weer in de kreukels..

wo okt 29, 2008 12:18

Je verzekerings-expert die moet taxeren zou willen zien hoe krom die auto is. Ik denk dat je daarvoor wel bij een bedrijf moet zijn met een meetbank. Herstel ben je zelf vrij om te bepalen waar je het laat uitvoeren. Meestal willen de bedrijven die een taxatie (laten) doen wel een vergoeding daarvoor, die wordt dan weer in mindering gebracht op de rekening als je het herstel daar ook uit laat voeren.

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Bert weer in de kreukels..

wo okt 29, 2008 12:22

Iemand een idee hoe je dit proces in werking zet? De tegenpartij heeft aangegeven schuldig te zijn. Nu moet ik de schade dus gaan verhalen. Hoe werkt dat..?
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5637
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Bert weer in de kreukels..

wo okt 29, 2008 13:13

gewoon, schadeformulier zoals (hopelijk...) ingevuld, volledig en correct, insturen naar verzekering, met eigen verhaal erbij, die verhalen dan de schade voor jou (die uiteraard eerst getaxeerd zal moeten worden, maar de schade aanmelden moet geloof ik binnen 24 uur)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Bert weer in de kreukels..

wo okt 29, 2008 13:37

verzekeringsmaatschappij bellen, schadeformulier ingevuld en ondertekend opsturen en wachten op de expert..
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1098
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: Bert weer in de kreukels..

wo okt 29, 2008 13:39

Vraagje: Als hij, of een blok beton, of een fietser daar nu gewoon stil had gestaan, had je dan wel op tijd kunnen remmen?

Schade verhalen is idd kwesite van op locatie voorkant schadeformulier invullen, beide ondertekenen, formulieren scheiden. Thuis achterkant invullen en naar je verzekeraar versturen, tegenpartij moet dat ook doen. De verzekeraars zullen het dan onderling wel uitzoeken.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Bert weer in de kreukels..

wo okt 29, 2008 13:45

Vraagje: Als hij, of een blok beton, of een fietser daar nu gewoon stil had gestaan, had je dan wel op tijd kunnen remmen?
totaal onbelangrijk toch (je kan toch niet altijd optijd remmen, zeker niet als ander verkeer dingen doet waarop je gewoon weg niet kan anticiperen.......)

succes met herstel (of misschien nu maar de stap nemen en voor een andere gaan mocht blijken dat het erger is als verwacht?)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Bert weer in de kreukels..

wo okt 29, 2008 13:49

Iets anders met het zelfde formaat op de weg had gestaan was het idd ook niet te ontwijken. Het zicht werd geblokkeerd door de file. (Let wel, er stond een doorgestrokken streep tussen de rijstroken). Maar de voornaamste reden is dat op precies die plek uitwijken onmogelijk was vanwegen een knipperlichtpaal.

Papieren zijn richting de verzekeraars. Het enige is dat ik slechts verzekerd ben voor aansprakelijkheid. In princiepe doet de verzekeraar dus niets met mijn schade. Het bedrijf dat de afhandling doet voor mijn verzekeraar heeft gemeld dat ze het formulier gaan bekijken en dan beslissen of ze gaan assisteren (lees: als het verhaalbaar is kunnen ze er geld op verdienen)
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Bert weer in de kreukels..

wo okt 29, 2008 14:01

Is er politie bij geweest?

Denk dat het een geluk bij een ongeluk is dat ie dwars op de weg stond...

Als ie de achterste auto van een stilstaande file was geweest, was ie ook niet te ontwijken geweest en was het absoluut jouw schuld geweest.

Vrees dat als er politie bij geweest is er nog wel een bekeuring voor roekeloos rijden oid kan volgen... wat ook wel een ander licht op de schuldvraag kan werpen... verzekeringsmaatschappijen geven tenslotte liever 1000 Euro uit aan legal cost dan 4000 Euro aan schadevergoeding uit te keren.

Vrees ook dat mij in dezelfde situatie hetzelfde was overkomen dus hij die zonder zonde is etc... maar je moet er toch niet aan denken dat er ipv een C5, een kind overstak...

Geloof dat de officiele lezing iets is als "je moet kunnen stoppen binnen de afstand waar over je de weg kunt overzien" oid.

Afgezien van dat alles... natuurlijk weer f@cking @!^%@&^%^%&%&^$#@# en eerst het Bertje maar weer op de weg krijgen...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1098
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Bert weer in de kreukels..

wo okt 29, 2008 14:26

Vraagje: Als hij, of een blok beton, of een fietser daar nu gewoon stil had gestaan, had je dan wel op tijd kunnen remmen?
totaal onbelangrijk toch (je kan toch niet altijd optijd remmen, zeker niet als ander verkeer dingen doet waarop je gewoon weg niet kan anticiperen.......)
MIsschien onbelangrijk m.b.t. de schuldvraag, daar heb ik geen verstand van.

Verder van het grootste belang. Je kunt inderdaad niet op alles anticiperen: een auto die plotseling uit een parkeerplaats of uitrit wegrijdt, een kind dat tussen 2 bestelbusjes uit de weg op rent, etc.
Maar een onoverzichtelijke bocht is nu juist iets waar je wel op kunt anticiperen door je snelheid aan het zicht aan te passen. Maar ik lees dat hier het zicht werd ontnomen door een file. Als deze weg normaal wel overzichtelijk is kan ik me heel goed voorstellen dat je op zo'n moment je snelheid niet voldoende aanpast, normaal gaat het immers prima.

Het is helemaal niet de bedoeling iemand te beschuldigen, het had mij ook kunnen overkomen (niemand remt altijd voldoende af voor een onoverzichteljk bochtje). Maar er nog eens op wijzen lijkt mij alleen maar nuttig.

En verder zoals gezegd is het gewoon klote als zoiets gebeurd, in dit geval gelukkig alleen blik. En succes met afhandeling en herstel natuurlijk.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Terug naar “Algemene Technische vragen”