berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Motorrijder haalt 226 op provinciaaltje

ma okt 27, 2008 22:08

groot gelijk, vandaar mijn Sportster ook, al zou ik willen kwam ik nog niet boven de 150....

Met mijn vorige motoren was mijn rijbewijs echt in gevaar, en die hou ik toch echt liever.....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Motorrijder haalt 226 op provinciaaltje

ma okt 27, 2008 22:48

groot gelijk, vandaar mijn Sportster ook, al zou ik willen kwam ik nog niet boven de 150....

Met mijn vorige motoren was mijn rijbewijs echt in gevaar, en die hou ik toch echt liever.....
Met 150 op een 80 weg is ook t haasje he... :? :wink:

Ooit met de R1 op de linkerbaan van de A58 auto aan het voorbij jagen met 240+ oid. Komt er vanuit t niks opeens een mean greene kawa zx12R over t strookje asfalt tussen buitenste doorgetrokken lijn en 'middenbermgras' achterlangs me :shock: :shock: >ging zéker 270 oid!!!Je schrikt je lam...

Vorig jaar met de 75 ts 117 na correctie (op een 60 km/h polderweg) ,gelukkig met een schikking weggekomen.

Vorige week met de 156 :mn collega met zn recente audi a4 turbo nogeenheelverhaalopdekofferbak afgetroefd tijdens een stoplichtsprintje s
avonds op weg naar t werk (170+ oid)..Er stónd een auto van de wetsdienaren op de parallelweg , hoop dat ze niet gemeten hebben anders is binnenkort fietsen voor ome fRank... :?

Ach, wel eeuwige roem in de kantine door m overtreffend voorbij te janken... :lol:

Grtz,fRank

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma okt 27, 2008 23:00

Zo ben ik me ook een keer finaal lamgeschrokken. Ik rijd met 120-130 op de A12. Wil gaan inhalen, dus ik kijk in de spiegel, helemaal vrij, ik zie alleen één motorrijder links zitten op een forse afstand achter me, moet minstens 300 meter zijn geweest. Ik dus opzij sturen. Gelukkig (niet in de laatste plaats voor hem!) kijk ik terwijl ik naar links ga nog een keer in de spiegel en zie ik hem opeens veel en veel dichterbij. Ik kon nog net met een grote zwaai terug naar rechts en terwijl ik dat doe scheert hij rakelings langs me heen. Hij moet minstens 250 hebben gedaan als het niet sneller was. DE ZAK!!! :evil:

Dat soort snelheden zijn voor op het circuit! Dat je jezelf naar de sodemieter wilt rijden moet je zelf weten, maar voor je het weet neem je een ander mee.
Ik zal het wel over me heen krijgen nou, maar so be it.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

di okt 28, 2008 07:30

Je krijgt helemaal niets over je heen, tenminste niet van mij...

Als je met 200+ op een provinciale weg rijdt ben je gewoon niet wijs en mag je wat mij betreft nooit meer een rijbewijs :?

Daar rijden ook fietsers, tractoren en invalidenwagens enz. Als je jezelf de vernieling in wilt rijden best, maar doe dat dan inderdaad ergens waar niemand last van je heeft :evil:

Groet Sudman
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 28, 2008 08:55

Ooit met de R1 op de linkerbaan van de A58 auto aan het voorbij jagen met 240+ oid. Komt er vanuit t niks opeens een mean greene kawa zx12R over t strookje asfalt tussen buitenste doorgetrokken lijn en 'middenbermgras' achterlangs me :shock: :shock: >ging zéker 270 oid!!!Je schrikt je lam...
Tip: (:wink: )
hoe hard je ook rijdt: altijd blijven spiegelen! :lol:

@een ieder:
eigenlijk is het onverantwoord dat een ieder zonder enige rijopleiding (behalve het halen van een rijbewijs) met enig pk monster de weg op mag....
Overigens is het ook zo dat als je weet wat de risico's zijn (en die op enige manier al eens hebt ondervonden) je automatisch rustiger en nog meer anticiperend gaat rijden...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 28, 2008 09:07

Denk een beetje om mn "klanten"zeg...... :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 28, 2008 09:42

in jou geval:"beter te weinig als teveel.." :thumbs:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Dinky Boy
Miniaturista

di okt 28, 2008 09:58

@lfa@lgra denkt vast: "aansporen zijn ook sporen" :biggrin:

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 28, 2008 11:17

Doet me direct denken aan dit filmpje
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

di okt 28, 2008 11:43

226 is voor watjes...

LEEF U UIT
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 28, 2008 11:47

On the other hand... op mijn brommertje ben ik me zo veel meer bewust van mijn omgeving... als je een auto inhaalt... realiseer je je gewoon dat als je valt... je onder die wielen ligt en dat dat niet prettig zal zijn...

Dus veel bewuster van je omgeving... de risico's... en dus rij je veel intenser en anticiperend.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 28, 2008 11:55

226 is voor watjes...

LEEF U UIT
Zitten "Fijne" motorrijders bij, bepaald geen watjes......:whistle:.Wel het verstand van een wurm, zonder deze verder overigs nuttige beestjes , tekort te willen doen.

300 km/ h in T shirt en spijkerbroek. Echte helden zijn het. Dergelijke "mensen" zouden van elke verzekering uitgesloten moeten worden,

Als je weet hoever een arm doorslijt bij een val van rond de 120 km/ onbeschermd hoef je geen begrafenis verzekering meer af te sluiten als je met 300 valt. Tis dan gewoon een kwestie van 1800 meter wegdek schoonspuiten.. :?

En ja: Ïk kijk altijd goed uit en ik anticipeer ruim voldoende zeggen de betrokken motorrijders.......

( 4 van de 10 ongevallen met motoren hebben betrekking op een een relatief te hoge snelheid en het daardoor maken van inschattingsfouten van anderen. In de ander gevallen heeft men de motorrijder domweg niet gezien............................................................)

Tis maar een weetje..... :wink:

Maar ik geeft toe: Motorrijden is de fraaiste manier van verplaatsen. Reden dat ik zelf niet meer rij is gelegen in het feit dat ik 5 min of meer "Naasten naar het kerkhof heb moeten begeleiden.
Een Harley of iets dergelijks vind ik geen optie, das voor mij geen leuk motorrijden maar voortrammelen. Juist het snelle en strakke en wendbare maakt het leuk, maar ook meteen link. Ik heb gewoon onvoldoende zelfbeheersing.
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op di okt 28, 2008 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 28, 2008 12:02

Da's het voordeel van een overall... de "onderdelen" verspreiden zich minder....
Laatst gewijzigd door Zaagauto op di okt 28, 2008 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Dominic
Guru
Guru

di okt 28, 2008 13:48

300 km pu haal ik niet maar 180 op mijn achterwiel is :blue_lol:

Afbeelding

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 28, 2008 15:50

Hee een sportharley met koektrommel opzij... :twisted:

@rav; ik reed toen zonder spiegels,waren in de schuur gebleven na het terug ombouwen naar 'straatconfiguratie' na een circuitdag ( heb er een extra kuipsetje bij)
@ @@; mijn idee, zo'n 'iedere lantaarnpaal een arbeidsslag'fiets is ook niet mijn ding>moet wel toegeven dat ik al 2 jaar niet meer gereden heb, niet alleen vanwege een wat opspelende rug maar ook omdat ik wat weinig beheersing heb over mezelf en de rest van de weggebruikers...
:twisted:
:wink:

Grtz,fRank

Terug naar “Het Forum Café”