juultje
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Distributie 145 vervangen (enkele vragen erover)

di okt 21, 2008 10:20

[quote="WhizzMan
De kabelboom en de computer zijn hetzelfde, de programmering niet. Een standaard chipje is zo gemaakt, of je kan gelijk iets bij Squadra of een andere tuner en chippie kopen.
Als dat zo is, dan zou je ook het gasklephuis van een 1.6 op de kop moeten tikken. Heb je meteen de computer die daarin geintegreerd zit.

Overigens voor het zoeken naar onderdelen staan er op de SCARB site meer dan genoeg bedrijven vermeld. Een goed gebruikt blok is ook niet verkeerd. Een ruilmotor kan erg duur zijn. Trouwens een adres dat me zo te binnen schiet is Ital Car in Houten. Ben ik ooit eens gaan kijken en die hebben nogal wat motoren kant en klaar staan.

Succes,

Rob[/quote]

Je kunt de kop een lichten met een beetje "geluk" zijn het slechts een 8 tal kromme uitlaatkleppen.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Distributie 145 vervangen (enkele vragen erover)

di okt 21, 2008 13:40

[quote="WhizzMan
De kabelboom en de computer zijn hetzelfde, de programmering niet. Een standaard chipje is zo gemaakt, of je kan gelijk iets bij Squadra of een andere tuner en chippie kopen.
Als dat zo is, dan zou je ook het gasklephuis van een 1.6 op de kop moeten tikken. Heb je meteen de computer die daarin geintegreerd zit.

Overigens voor het zoeken naar onderdelen staan er op de SCARB site meer dan genoeg bedrijven vermeld. Een goed gebruikt blok is ook niet verkeerd. Een ruilmotor kan erg duur zijn. Trouwens een adres dat me zo te binnen schiet is Ital Car in Houten. Ben ik ooit eens gaan kijken en die hebben nogal wat motoren kant en klaar staan.

Succes,

Rob
Je kunt de kop een lichten met een beetje "geluk" zijn het slechts een 8 tal kromme uitlaatkleppen.[/quote]

Ik ga uit van een "oud" type computer, motronic M2.10.3 of M2.10.4. De nieuwe M1.5.5 is zo over te zetten inderdaad, daar zit ook geen losse chip meer in.

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

RE: Distributie 145 vervangen (enkele vragen erover)

di okt 21, 2008 19:22

ik heb voor zover ik weet niet de motronic 1.5.5 maar die oude. Dus met losse chip? En bedankt voor je tip rob, ik zal eens gaan kijken in Houten!
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo okt 22, 2008 15:59

Hoi,
even het volgende waar je misschien iets aan hebt.
een goede vriend van mij heeft een 155 uit 96 of 97 staan met een 1600 TS. 16V motor .Auto is helemaal compleet en rijdbaar. Er zit net een nieuwe distributiesnaar en span/looprol op gemonteerd (heb ik zelf nog gedaan). De auto heeft iets van 130.000 km. gereden.APK is verlopen.
Als je een goede 1.6 motor zoekt is dit er beslist een!! Ik denk dat als je 1200 euro bied dat je hem hebt!!
Overigens voor de APK moeten er 4 andere banden onder, deze die er nu onder zittten zijn minder dan 1,6 mm. en de remboester moet vervangen worden. dat is alles. auto rijdt verder prima!!

Mocht je meer informatie willen hebben hoor ik het wel.

Mvg. Richard www.belina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

do okt 23, 2008 20:42

ja dat is erg mooi aangeboden, maar ik heb het geld en de plek er niet voor :( Daarom zoek ik ook een schade auto of een auto die ietsje goedkoper is. Toch bedankt voor de tip!

PS: Zou een 1600 TS uit een 155 ook passen dan? Tov motorsteunen etc.
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 24, 2008 00:51

fase 1 TS kun je inderdaad straffeloos inbouwen - wel een paar sensors overschroeven - en dan heb je eigenlijk nog een betere kwaliteit TS 16v als de latere.

Voor deze centen doet Richard je een goed aanbod. Want als je de 155 sloopt dan komt er natuurlijk ook centen terug waardoor misschien de motor uiteindelijk 700 kost (of iets dergelijks)
Dan heb je een kant en klaar blok met frisse distributie!

Goedkoper vind je niet....Helaas! Er staan genoeg 1600 1800 en 2liters 145/146 156 modellen op een donor te wachten. Dit drijft de prijs op.
Bovendien MOET je in een blok die goedkoper is investeren...en dan kom je al snel in de buurt of hoger uit in prijs als jouw aanbod.
Distributie MOET ook in orde zijn - anders ga je weer de bietenbrug op.

En niet zoals je bij de topicstart stelde: even een nieuwe snaar - nee ook niet afstippen - gewoon weer uitklokken met calibers - en misschien ook nog het nokkenvervroegertje meenemen....enz enz
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Algemene Technische vragen”