Misschien dat iemand hier de ervaring heeft die ik nu mis: Iemand wel eens het wormwieltje van de snelheidsmeteropnemer van een sud of sprint moeten vervangen? De oude eruit was geen probleem, en toen bleek ook waarom het niet werkte: Wormwieltje zowat kaal gedraaid. Ok, ander wormwieltje gescoord (tnx Arjan!). dinges vervangen... en nu moetie er dus weer in! Ik heb vanmiddag van a l l e s geprobeerd, maar ik wil voor geen goud geweld gebruiken. Dat stomme plastic (nylon?) wormwieltje is zo verschrikkelijk zacht, voor je 't weet duw je 't gewoon plat.
Het LIJKT me dat je het met een soort draaiende beweging erin moet laten zakken, en dat gaat ook prima, tot die laatste halve cm. Dan lukt het echt niet meer. Ik heb zelfs geprobeerd om de kabel er al op te monteren en met een griptang op het andere eind de kabel, en dus het wieltje zachtjes te draaien en tegelijkertijd te duwen, maar het wil echt niet. Zie ik iets over het hoofd, doe ik iets fout?
plaatje uit het boek (sorry, slechte foto):

Je kunt er redelijk goed bij, zowel van bovenaf als van opzij (rechtervoorwiel eraf) dus dat is het probleem niet. Ik heb ook geprobeerd om de bak een beetje te laten draaien (zowel in z'n vrij als in een versnelling) maar ook dat hielp eigenlijk geen reet. Puur die laatste halve cm!
Wat moet ik doen?