Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

za okt 18, 2008 21:41

moet dit ook nog even melden,
nu 2x in 1 week zaken gedaan met belgen, 2x pakje verstuurd en beide keren super en vooral eerlijke handel...

achteraf bleken verzendkosten iets hoger als ik dacht, beide heren wilde gelijk het verschil nog betalen...
SUPER... (beide keren ook goed afgehandeld)

vind ik echt super tof, ondanks dat ik fout zat met de verzendkosten dat dan de koper bereid is om nog extra geld over te maken!!
Hey, alfaqv75!
Verzendingskosten uit Nederland valt dat mee?
Heb hier ook iets gekocht bij duc,maar is voor hem ook eerste keer dat hij iets stuurt naar Belgie!
Grtz :wink:
Ik denk 6,20€ tot 2kg, daarboven wordt het duurder dacht ik...

Trenta3
Guru
Guru

RE: Soms krijg ik het van die ***verkopers..

za okt 18, 2008 21:43

Ok thanks! Tom :wink: :D
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Tom VDW
Guru
Guru

za okt 18, 2008 21:45

Ok thanks! Tom :wink: :D
En moet zeggen, al verschillende keren wat besteld uit Nederland, steeds keurig afgehandeld en zeer snel!!!

Trenta3
Guru
Guru

za okt 18, 2008 21:48

:banana:
In My Garage;

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za okt 18, 2008 22:35

euh bijna, het is dus naar belgie 9,10 tot 2kg zonder t&t

binnen nl 6,50 en weet het gewicht niet
wel dat als je naar belgie stuurd en het meer dan 2 kg (ook al is het maar een paar 100gr) het 16,95 is

tja, ervaring....... :lol: :lol:
(wist het ook niet tot voorkort :wink: )
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Trenta3
Guru
Guru

za okt 18, 2008 22:42

Mercikes ! voor de informatie :wink: :)
In My Garage;

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za okt 18, 2008 22:47

en 99% gaat ook helemaal goed, nog even wachten op het laatste doosje wat ik verstuurd heb natuurlijk, maar ben er bijna zeker van dat die ook goed gaat!!
(en dan heb je weer iemand blij gemaakt, jeahhh :lol: )

en euh, geen dank he :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

notton155
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 19, 2008 12:15

Mijn zus mocht een nieuwe Ferrari voor haar verjaadag uitzoeken, de verkoper keek haar aan vanuit zijn stoel en zei: "de occasions staan beneden, als u iets ziet kom dan maar weer naar boven"...Mijn zus liep naar buiten en bestelde een 911 carrera 4 (ergens anders). Blijkbaar maakt het niet veel uit of je geld hebt. Veel mensen denken dat ze een Opperwezen zijn binnen een zelfbenoemde koninkrijk.
Nu GT3.2-156SW1.8 -75 Epoca
Gehad:
Alfetta GT Alfetta GTV Alfetta 1.6 Alfetta 2.0 GTV2000(bert) 33 1.3 Giulietta 1.6 Giulia 1.3 Spider 2000 155 1.7 33SW1.5

Dinky Boy
Miniaturista

zo okt 19, 2008 12:24

Mijn zus mocht een nieuwe Ferrari voor haar verjaadag uitzoeken, de verkoper keek haar aan vanuit zijn stoel en zei: "de occasions staan beneden, als u iets ziet kom dan maar weer naar boven"...Mijn zus liep naar buiten en bestelde een 911 carrera 4 (ergens anders). Blijkbaar maakt het niet veel uit of je geld hebt. Veel mensen denken dat ze een Opperwezen zijn binnen een zelfbenoemde koninkrijk.
Zou mooi zijn als je zus daarna met Porsche weer naar de Ferrari-dealer zou gaan, de Porsche daar pontificaal voor de deur parkeren en een beetje door de showroom slenteren.

"Goedemiddag Mevrouw, kan ik u ergens mee van dienst zijn?"

"Nee, het geld wat ik hier had willen besteden zit inmiddels in die Porsche. Maar een kopje koffie zou wel lekker zijn, zwart met suiker alstublieft..."

Tom VDW
Guru
Guru

zo okt 19, 2008 12:26

Zou mooi zijn als je zus daarna met Porsche weer naar de Ferrari-dealer zou gaan, de Porsche daar pontificaal voor de deur parkeren en een beetje door de showroom slenteren.

"Goedemiddag Mevrouw, kan ik u ergens mee van dienst zijn?"

"Nee, het geld wat ik hier had willen besteden zit inmiddels in die Porsche. Maar een kopje koffie zou wel lekker zijn, zwart met suiker alstublieft..."
:lol:

stennie
Advanced Member
Advanced Member

do okt 23, 2008 18:58

ooit ergens gelezen:

een directeur van een bouwbedrijf kwam in zijn werkkleding en op klompen bij een "ster"dealer binnen en wou een nieuwe bestelbus kopen....
kreeg geen aandacht....kunt u mij misschien helpen....later toch: "de verkoper van de bedrijfsvoertuigen is er niet, hij komt maandag weer..."
"Ik wil graag een nieuwe bestelbus......." "de verkoper.....blablabla"

Hij gaat naar een andere dealer (ook ander merk) en kan daar zijn gewenste bestelauto kopen.......
De volgende week belt de directeur van de eerste garage met de vraag of hij nog interresse heeft in een mercedes-bus.?!?!?!?!?!?!?
Antwoord: "ik voel mij niet serieus genomen door jouw personeel, als ik directeur ben moet ik dan in mijn nette pak bij jou een auto kopen"?
"jullie hebben je kans gehad en ik heb bij je concurent direkt maar 3 nieuwe bussen besteld"

De eigenaar van het bouwbedrijg voelde zich behoorlijk in de zeik gezet......
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 23, 2008 19:32

terecht, jaren terug overkwam de maat van een van mijn beste vrienden hetzelfde bij Kroymans. Hij kwam daar met cash (cash!) in de zak ferrari shoppen, in spijkerbroek, T shirt etc.
en werd de deur uitgekeken.

Ook goed, dacht die, ging naar Jan de jong de BMW dealer en reed luttele uren later al naar buiten met een cash betaalde nieuwe BMW 850i.
Dan toch niet, meneer Kroymans, als het U zo goed vergaat.....

:?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 24, 2008 08:38

Je kan natuurlijk ook nog een auto bij ons kopen... maar we verkopen bijna alleen renaults :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

thomfr
Advanced Member
Advanced Member

vr okt 24, 2008 10:05

Zelf de ervaring gehad met het uitzoeken van een nieuwe leaseauto deze zomer. Raar genoeg werd ik (37jaar, nette spijkerbroek, polo en wat vlottere schoenen aan op zaterdag) niet serieus genomen door met name de jongere verkopers (die stonden liever interessant te doen tegen vriendjes of met collega's of luidkeels te bellen ondanks dat ik al 10 keer rond een auto gedraaid was en nadrukkelijk zijn kant op keek etc.).
Maar wel door wat oudere verkopers die blijkbaar al wat langer in het vak zaten en een en ander beter snapten.

Wel viel mij de parate kennis van de verschillende modellen en uitrustingcombinaties erg tegen bij bijna alle verkopers.. Dit is naast de financieringsmogelijkheden zo ongeveer het enige wat een autoverkoper bij hoort te houden voor zijn vak! Meermaals wist ik (meestal alleen een kwartiertje op de site van het betreffende merk gekeken) veel meer dan de verkoper over een bepaald model.

En na een offerte nabellen om te vragen of een en ander duidelijk was en nog eventueel een afspraak te maken deed er welgeteld
één! (Ik werk in een andere branche maar klanten niet "opvolgen" is bij ons een doodzonde ondanks dat ik eigenlijk geen salesfunctie heb).
Kortom de autoverkopers die ik gesproken heb dit jaar gaat het blijkbaar nog steeds veel te goed en halen zeker niet het maximale uit hun vak.

Thom

ps: er zijn echter ook nog uitzonderingen hoor die je uitnodigen om naar een zojuist gearriveerd nieuw model te komen kijken en alle tijd voor je nemen, ondanks dat ze weten dat je bij hen (omdat ze in Belgie zitten) nooit een auto zult kopen.. Chapeau Peter Wens en Lancia collega van Buga!
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

vr okt 24, 2008 10:21

Een ding ding helpt dan, de winkel niet meer betreden 8)

Ik ga zeker niet lopen smeken dat iemand me komt helpen. Heb wel het idee dat als je meer weet dan zij, dat ze je sowieso al niet zo gezellig meer vinden :twisted:

Maar ik ben zeker ook correcte verkopers tegen gekomen. Bij mijn leaseauto moest ik helaas bij een andere dealer dan de onze shoppen, maar die man deed keurig zijn best en kwam zeer netjes alle afspraken na! Dus ze bestaan wel ..

Groet Sudman
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Terug naar “Het Forum Café”