Ik zie me daar net weer een gigantische discussie zich ontspinnen in Te Koop over een "interessepeiling"...
Ik vraag me oprecht af wat het nut is van een interessepeiling... IK begrijp het niet...
In mijn ogen is het heel simpel... OF je wilt iets verkopen (wat je reden ook is...) OF je wilt het NIET verkopen...
Als je het NIET wilt verkopen heeft het weinig nut om een "interessepeiling" te doen tenzij je de waarde wilt weten maar dat kun je gewoon vragen of iets laten taxeren...
Hier uit volgend, ga ik er dus maar van uit dat als je een interessepeiling doet, je het artikel dus wel degelijk wilt verkopen...
Nu weet ik het niet zeker, maar het enig overgebleven argument voor de beroemde peiling zou dus de prijs kunnen zijn... of beter gesteld, of de prijs die men er voor wil betalen hoog genoeg is...
Dat zou eigenlijk moeten betekenen dat je al een idee hebt van wat "hoog genoeg" is... anders kun je dat nooit bepalen...
De hamvraag voor mij is dus... waarom niet gewoon te koop aanbieden (al dan niet met een vraagprijs erbij) en die rare "interessepeiling" achterwege laten?
Of nog beter... wat levert een interessepeiling op dat het gewoon te koop aanbieden NIET oplevert?