Ik probeer aan te geven dat ik geen voorkeur heb voor P of N. Er zijn nog geen harde feiten ( er zijn rondentijden en de verklaring van Nissan tegenover de verklaring van Porsche) maar ik heb een sentiment dat de reputatie van de GTR valt of staat met het uitschakelen van de oppositie. Het voorgaande model heeft een killerreputatie en dit model moet in de voetsporen treden. Nissan heeft een
erg groot belang om de gevestigde orde te overtreffen en mijn water vertelt mij waar een groot belang is, het ook niet ondenkbaar is om te sprokkelen om zo goed mogelijk voor de dag te komen.
Porsche kan op het moment zelfs een monsterlijke Cayenne aan de man brengen.
P & N zijn beide technologisch gedreven. Buiten Ferrari ken ik geen merk dat vrijwel nonstop actief is in de autosport en is een gerespecteerde naam. P is het best renderende bedrijf mede dankzij vele
R&D opdrachten die zij uitvoeren in opdracht van andere fabrikanten. P heeft een groot belang in VW en behoort tot de grote spelers. N maakt na een ongelukkige periode deel uit van Renault concern en
heeft voor de ontwikkeling Lotus ingehuurd.
Er zijn geen concrete feiten maar persberichten. Ik stel alleen dat N een erg groot belang heeft en als herintreder in de sportwagensegment veel publicieit nodig heeft. Het is evengoed mogelijk dat de analyse en beoordeling van Porsche over de Skyline onjuist is. Als geinteresseerde leek wil ik echter graag weten hoe het mogelijk is dat een fabrikant van een toch wel tikkeltje saaie familie auto's ineens met zo'n auto op de proppen komt. Nissan moet met de feiten komen.