Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring

di okt 07, 2008 19:15

Gewoon goede lagers in de CA18DET zetten, dan heb je een veel fijner blok voor op het circuit (hogere toerentallen etc). Niet voor niets is Nissan terug gegaan naar het kop-design van de ca18det bij de huidige generatie skyline...
Die lagers kun je ook kopen en dan kan er aardig wat vermogen uit zo'n blokje komen incl betrouwbaar zijn.

De skyline motor klinkt wel veel beter inderdaad, da's best jammer (van het gwicht in de neus)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Aernoudt
Guru
Guru

di okt 07, 2008 22:18

Aernoudt
Guru
Guru

vr okt 10, 2008 19:53

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr okt 10, 2008 19:58

Hebben jullie de respons van Nissan al gelezen? Die is briljant... mooiste stukje uit de verklaring:

"We are aware that several auto makers have purchased the GT-R for their own testing and evaluation. Like all GT-R customers, we recommend that any auto maker buying a GT-R should follow the recommended run-in procedures, service schedules and maintenance to ensure the maximum performance from their car," Nissan says.

"In addition, we offer performance driving courses for prospective and current GT-R owners to help them get the best performance from their car. We would welcome the opportunity to help any auto manufacturer with understanding the full capabilities of the GT-R."
Oftewel: stuur die testrijder maar langs, dan leren wij hem wel sturen :lol:

Bron
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Aernoudt
Guru
Guru

vr okt 10, 2008 20:11

Geweldige respons :lol:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

za okt 11, 2008 12:10

Wellicht is het verhelderend om een vraag op AlfaBB te stellen over het felbevochten kampioenschap van de Datun 510 over de Alfa Romeo 1750 in het Trans Am kampioenschap of de wijze waarop Datsun in de jaren zeventig vele malen het kampioenschap in de SCCA-C serie naar zich toetrok. Mede dankzij deze campagne staat in Amerika de Z-serie bekend als sportwagen terwijl wij, ik ben persoonlijk niet gehinderd door enig vooroordeel, deze auto wellicht beschouwen als een van de fraaiere auto's uit Japan maar niet op niveau van de toenmalige Alfetta GT. Nissan heeft evenveel geluid gemaakt over de onoverwinnelijke Skyline in het toerwagenkampioenschap. Ja, zij hebben overtuigend gewonnen van priveteams maar nadat het ETCC/WTCC was geimplodeerd en zij het opnamen tegen de prive-ingeschreven Sierra Cosworth en de M3 en de ontwikkeling door fabrikanten was beeindigd. Dit lijkt allemaal oude koek, dat is het ook, maar in de opmars van de nieuwe Skyline draait wederom de PR campagne op volle toeren en een goed verstaander had natuurlijk door dat men de aanval op Porsche had geopend. Ik trek de know how van Nissan niet in twijfel en het is een zeer,
zeer goede sportwagen maar voorafgaande aan de introductie werden vrijwel dagelijks de rondentijden op de NS gepresenteerd met natuurlijk het doel om andere sportwagenfabrikanten in hun hemd te zetten. Het is geen Europees snobisme, een mooi voorbeeld is juist de GTR juist in samenwerking met Lotus ontworpen en goede ideeen verspreiden zich nu snel, maar wel dat in de aanloop men de aandacht vraagt en net voor de introductie nog snellere tijden kan rapporteren in de achtertuin van Porsche en het niet heeft nagelaten om te vermelden dat men de 911 op alle punten heeft onderzocht.
De vraag is of Porsche had moeten reageren? Ik vind van niet want het waait wel over. Een andere vraag is op Nissan van een geslaagde introductie kan spreken als deze niet de gevestigde orde een poepje laat ruiken en dat voor Nissan het van het grootste belang dat men onder de tijden duikt en indien mogelijk sprokkelt? Er gebeuren nu eenmaal gekkere dingen.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Andretti Molletti

za okt 11, 2008 13:04

This model soon earned the name Godzilla, for its track performance. The R32 GT-R dominated JTCC, winning 29 races from 29 starts, taking the series title every year from 1989-1993. [6] It took 50 races from 50 starts from 1991-1997 (latterly R33) in the N1 Super Taikyu. The R32 GT-R was introduced in the Australian Bathurst 1000 touring-car race to compete against Holden and Ford V8 saloons, winning in 1991 & 1992. However, the GT-R's success sounded the death knell of Group A Touring Car racing; with the formula being scrapped soon after. JTCC was similarly blighted by the R32 GT-R, and splintered soon after, leading to the switch to the Supertouring category and also indirectly to the GT500 category of today.

Even wat verhelderen dan:
Daar waar Godzilla verscheen werden alle racers weggevaagd... als strontvliegen!
Ikzelf was erbij en keek er naar toen in het toerwagenkampienschap, group N er een Skyline verscheen op CPZ. Rolikooi, slicks en voor de rest standaard inclusief airco. Alles werd weggevaagd, tot stront gereden en dikke 3 liter BMW's werden met het schaamrood op de kaken snel in de trailer geduwd... of was het schredder??.. whatever, de skyline is een killer... porsche bmw holden alfa whatever...it kills!
:twisted:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

za okt 11, 2008 13:46

Dat is opmerkelijk dat de races in Bathurst als voorbeeld worden gebruikt met name omdat de race in 92 nog steeds als zeer controversieel wordt beschouwd door het tragische overlijden van Hulme voor het verdere verloop van de wedstrijd en overigens had de Sierra pole. In 1991 was het een duidelijke zege voor Nissan maar met een Holden op de tweede plaats maar het gat in de trainingen was minder groot in de traingen met de Ford dan je uit deze tekst kan opmaken. De toerwagenracerij lag na 1988 op zijn gat en ik meen dat men in Engeland nog kort voortborduurde op de Groep A formule
met prive ingeschreven Sierra's en Italie reden de 75 turbo's in het Superturisimo en dit keer wel goed gehomologeerd en bleken tot veel meer in staat dan in 1987.
Dat neemt niet weg dat de Skyline een formidabele auto is maar de overwinningen hebben minder glans als er veel minder serieuze concurrenten zijn en een overwinning op Holden vind ik niet echt buiten categorie.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Andretti Molletti

za okt 11, 2008 14:02

Allemaal ruis ;)

Nissan geeft Porsche billenkoek en daar gaat het om!
On topic:
Oplichters zijn het!!
Platgeslagen kevers zijn het!!

:twisted:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

za okt 11, 2008 15:00

Ik vind over het algemeen alleen Italiaanse en Engelse merken iets extra's hebben.Porsche is koudbloedig en een Nissan GTR is een rekenmachine maar ik vind persoonlijk de PR campagne van Nissan
goedkoop en het neigt naar overdrijving. Ik denk dat velen zich weleens ergeren aan de germanomanie in de bladen etc. en vinden dat weleens wat minder en objectiever mag. Ook dit neigt naar dezelfde overdrijving.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

za okt 11, 2008 15:57

Beetje makkelijke reactie van Nissan als je het mij vraagt.
Volgende stap van Porsche zou dus moeten zijn "stuur jullie rijder maar, dan halen wij bij een willekeurige dealer een GT-R vandaan." En dan eens zien of ze nog steeds 25 seconden sneller zijn.
Ik ben wel benieuwd :D
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburg

za okt 11, 2008 15:58

Ik vind over het algemeen alleen Italiaanse en Engelse merken iets extra's hebben.Porsche is koudbloedig en een Nissan GTR is een rekenmachine maar ik vind persoonlijk de PR campagne van Nissan
goedkoop en het neigt naar overdrijving. Ik denk dat velen zich weleens ergeren aan de germanomanie in de bladen etc. en vinden dat weleens wat minder en objectiever mag. Ook dit neigt naar dezelfde overdrijving.
Klopt als een bus, al het echte mooie spul is Italiaans of Engels. Porsche is steriel.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

Andretti Molletti

za okt 11, 2008 16:35

Jongens, het gaat niet over mooi en lelijk... :roll:

Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring

het gaat hier over wie het snelst is op de Ring... (en de roddels eromheen) de rest boeit niet :twisted:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburg

za okt 11, 2008 16:42

Jongens, het gaat niet over mooi en lelijk... :roll:

Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring

het gaat hier over wie het snelst is op de Ring... (en de roddels eromheen) de rest boeit niet :twisted:
Je hebt gelijk, sorry :wink:

Terug naar “Het Forum Café”