patje33
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: za aug 19, 2006 16:52

156 verlagen

wo okt 01, 2008 14:48

ik wil mijn 156 gaan verlagen

nu is mijn vraag moet ik nog ergens op letten of rekening mee houden?

patje33
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: za aug 19, 2006 16:52

RE: 156 verlagen

do okt 02, 2008 17:08

iemand?

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

RE: 156 verlagen

do okt 02, 2008 17:17

Als je meer dan 30mm verlaagd kom je niet meer aan de juiste wieluitlijning, ziet er wel gelikt uit maar kost wat meer banden.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: 156 verlagen

do okt 02, 2008 20:06

waar je op moet letten? Idd verder dan 25 mm zou ik niet gaan en zondermeer opnieuw laten uitlijnen. Verder kun je je rustig gaan voorbereiden op de bevestigingsbouten welke door je achterste fuseestukken lopen. Deze bouten zijn nl in het middendeel onbeschermd en bollen vaak op door roestvorming. Het is wij het in het zicht liggende gedeelte goed te ontroesten voordat je sowieso tot demontage overgaat. Doe je dat niet dan is het zwaar zweten om deze bouten er helemaal uit te slaan.
Denk ook om je achterse reactiearmpjes van de stabi. Deze zitten aan je demperhuis. Ontroest deze van te voren ook erg goed en zorg dat de imbus ook goed schoon is anders gaan ze absoluut meedraaien en betekend nieuwe aanschaffen.
Maak niet de foeut om alleen veren te kopen. Schaf meteen ook nieuwe schokdempers aan ander kun je binnenkort nogmaals aan de slag omdat schokdempers vaak gaan lekken als ze in een ander "werkgebied"moeten opereren. De standaard en zelfs de sportdempers achter zijn btw sowieso te zacht.
Een complete set goede veren en dempers haal je volgens mij bij Alfisti.net voor amper 600 euro, veel geld, maar dan heb je ook aardig spul. Wil je nog beter dan gaat het uiteraard ook nog meer kosten. Ik geef persoonlijk dsterk de voorkeur aan een gasgevulde demper bv Bilstein, want met bv een Koni geel wordt het zaakje echt te hard en dat vindt de carosserie weer niet zo fijn.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”