do okt 02, 2008 20:06
waar je op moet letten? Idd verder dan 25 mm zou ik niet gaan en zondermeer opnieuw laten uitlijnen. Verder kun je je rustig gaan voorbereiden op de bevestigingsbouten welke door je achterste fuseestukken lopen. Deze bouten zijn nl in het middendeel onbeschermd en bollen vaak op door roestvorming. Het is wij het in het zicht liggende gedeelte goed te ontroesten voordat je sowieso tot demontage overgaat. Doe je dat niet dan is het zwaar zweten om deze bouten er helemaal uit te slaan.
Denk ook om je achterse reactiearmpjes van de stabi. Deze zitten aan je demperhuis. Ontroest deze van te voren ook erg goed en zorg dat de imbus ook goed schoon is anders gaan ze absoluut meedraaien en betekend nieuwe aanschaffen.
Maak niet de foeut om alleen veren te kopen. Schaf meteen ook nieuwe schokdempers aan ander kun je binnenkort nogmaals aan de slag omdat schokdempers vaak gaan lekken als ze in een ander "werkgebied"moeten opereren. De standaard en zelfs de sportdempers achter zijn btw sowieso te zacht.
Een complete set goede veren en dempers haal je volgens mij bij Alfisti.net voor amper 600 euro, veel geld, maar dan heb je ook aardig spul. Wil je nog beter dan gaat het uiteraard ook nog meer kosten. Ik geef persoonlijk dsterk de voorkeur aan een gasgevulde demper bv Bilstein, want met bv een Koni geel wordt het zaakje echt te hard en dat vindt de carosserie weer niet zo fijn.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014