Net een paar duizend kilometertjes met de Bert op stap geweest. Heel veel lol, maar ook wel het een en ander aan problemen geghad. Hoog olie verbruik: +/- 2 liter per 1000 kilometer. Ben in 2500 kilometer ook 2 sets bougies verder.. Helemaal dicht met vette, zwarte aanslag. Vermoed dat er wel een verband is.. Olie lekkage in de kop of zo..?
Voorts wat gelazer met mijn carbs (Webers) gehad. Hoop vuil er in. Onderweg voor het eerst in mijn leven die dingen maar eens open gemaakt (zonder ze te demonteren) en de sproeiers en vlotternaald etc. maar eens schoongemaakt. Het was net alsof er iemand een hand blubber in de carbs had gegooid...
Heb inmiddels een revisiesetje liggen. Het lijkt mij niet een heel erg ingewikkelde klus als je de beschrijving in de Brooklands owners workshop manual volgt. Klopt dat?
Tot slot. Wat zijn hier de meningen over het gebruik van Agip 10w60 Racing olie in een niet volledig gereviceerd blok?


