GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Ervaring met Koni FSD

ma sep 22, 2008 13:08

Ik heb onder de 156 een setje nieuwe schokdempers aan de voorzijde nodig, nu is het dat de auto waar mn meisje het meest mee rijdt en moet dus comfortabel en goed zijn.
Ik ga liever wat sneller de hoek, nu heb ik wat gelezen over de Koni FSD, wie heeft er ervaring mee en weet of het echt werkt?

Koni FSD
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Animale Bianco
Full Member
Full Member

RE: Ervaring met Koni FSD

ma sep 22, 2008 13:22

Een vriend van me heeft er eens naar geïnformeerd voor onder de 166. Hem werd verteld dat de FSD het best tot hun recht komen op een onverlaagde wagen, dat je anders ten behoeve van de wegligging beter voor de normale Koni geel kunt gaan. Goed, dat is horen zeggen dus...

Zoek anders eens wat meningen en ervaringen op via Google, kom je vanzelf op forums & in discussies terecht.
Spec: 258pk / 287Nm
Tune: KW Var.2 - Carbon GTA-Line tube - EtaBeta 20" Tettsut black - 225/30 R20 - SkyTune 2x TwinOval - Novitec soundpipe - Momo Millenium Evo - Ferodo DS2500 - CTF grooved discs - carbon plenum - F430 throttle body - BMC CDA

Dominic
Guru
Guru

di sep 23, 2008 14:11

kijk hier even http://www.nurburgring.nl/forum/viewtop ... =12&t=4717
hier zijn een aantal duidelijke meningen over het door de mannen aangeschafte FSD setje

Jan M
Advanced Member
Advanced Member

wo sep 24, 2008 20:12

Wij hebben een Skoda Octavia 1,8 turbo met ABT (210pk) chip EN sinds ca 15kkm Koni FSD. De auto rijdt komfortabeler, dat is zeker te merken.
Ook de rechtuit stabiliteit is beter geworden. Maar om nou te zeggen een wegligging zoals met koni geel, nou nee.

Systeem werkt (zo is mij uitgelegd) met progressive demping. Hoe dieper de zuiger, hoe meer weerstand deze ondervindt.
Overhangen in de bocht zou ook minder moeten zijn omdat in de bocht het buitenwiel de zuiger dieper wordt ingedrukt en dus stugger is dan het binnenwiel.
Ook zou de frequentie van de beweging van het wiel met de dempingskracht te maken heben. Hogere snelheid, hogere frequentie.

Met FSD mag je ook niet verlagen.

Als je het op je dagelijkse auto kan verdragen zou ik Koni-geel nemen en als je dan een keer (nog) sportief(ver) wilt rijden, draai je hem een slag in aan de voorzijde.

Terug naar “Algemene Technische vragen”