Richard,
Op zich geen probleem als de airco niet uit wil, alleen doet de de kachelklep het wel?
dat probleem heb ik ook gehad, het bleek het bediening kastje van de klep te zijn.
De klep regelt alleen maar de luchtstroom dmv een elektronisch kasje wat op de klepas is geschoven.
Eventueel het kastje er af halen en de klep vastzetten oid, dan is het wel handig om het bedieningskastje te vervangen bij thuiskomst.
Hier mij topic met fotoooooooos
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... kachelklep
Ja, dat bleek ook bij deze 156 het probleem te zijn. we zaten eergisteren in Filzmoos in oostenrijk op 1700 meter. ik had daar geen zit om met een buitentemp van + 2 graden in de regen en snijdende wind te gaan sleutelen, we hebben met een paar andere techneuten geconstateerd dat het de bediening van de kachelklep was. wel de airco kunnen uitzetten dus .dat scheelde al weer iets. De neuzen van de bereiders kregen weer een iets natuurlijke kleur.
Deze 156 zou de volgende dag toch weer richting Italie gaan en het euvel daar laten repareren, dus ze hoefden nog maar 1 dag af te zien.
dank aan allen voor het meedenken. het was dus niet iets van resetten of het blijven "hangen" van een relais.
Mvg. Richard www,berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.