Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: remdrukverschil achter Alfa 33. Met de hak over de s

do sep 18, 2008 12:11

Off-topic: voor het tweede achtereenvolgende jaar goedgekeurd met twee finaal in stukken zijnde stuurhoezen. :roll:
Gefeliciteerd. Goed keuringstation. :wink:
Voor die KL$$%^$TE hoezen brengt ieder normaal mens zijn 33 netjes naar de autosloperij.
Ik niet, dus €600 arbeidsloon en €30 materiaal verder en mijn 33 was weer door de APK :evil:

Gr, Pieter
Helaas, maar volkomen begrijpelijk, gaat dat vaak zo. :(

Over de kwaliteit van het keuringstation kun je discussieren.... Aan de ene kant is het natuurlijk meer dan slordig, dat ze dat helemaal over het hoofd zien, maar da's hun probleem/ risico, denk ik dan. (de auto zou eens in de steekproef vallen..........) Aan de andere kant, vind ik het persoonlijk niet direct een veiligheidsissue, althans niet bij de 33. Het feit, dat het stuurhuis zo weggestopt is, is waarschijnlijk ook de reden, dat de keurmeester het niet gezien heeft. Maar eigenlijk had ie het gewoon moeten opzoeken/ zien natuurlijk. Hoe dan ook, ik ben er zeker niet rouwig om! Wat mij betreft een prima keuringsstation. :wink:

(voor de criticasters: ik ben dus niet iemand, die zeurt, als een auto met apk, toch grote gebreken blijkt te hebben na aankoop en beoordeel de kwaliteit van een auto nooit op het al dan niet hebben van een geldige apk. :wink: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 18, 2008 13:00

Hoe dan ook, ik ben er zeker niet rouwig om! Wat mij betreft een prima keuringsstation. :wink:

(voor de criticasters: ik ben dus niet iemand, die zeurt, als een auto met apk, toch grote gebreken blijkt te hebben na aankoop en beoordeel de kwaliteit van een auto nooit op het al dan niet hebben van een geldige apk. :wink: )
Omdat jij alles zelf kunt repareren. Dat scheelt een slok op een borrel. Maar je zal maar net deze auto gekocht hebben met je zuurverdiende en langgespaarde 600 euro en meteen geconfronteerd worden met een reparatie van 600 euro. Dan sta je daar wel met een drup onder de neus.
Het gaat om het principe. Als ieder keuringstation nu eens wat meer z`n best deed stelde de APK WEL wat voor.
Ikzelf heb een Berlina gekocht met nieuwe APK terwijl hij afgekeurd had moeten worden op;
hardyschijf in 3 stukken, mddendemper lek, lekkage spruitstuk, verlichting die het maar voor de helft deed, handremwerking nihil en een veel te hoog CO.
Al met al best veel onkosten als je dat allemaal had moeten repareren. Gelukkig wist ik dat er het eea aan mankeerde en ben uiteindelijk akkkoord gegaan vanwege de aankoopprijs maar je zal het maar niet weten. Onvoorstelbaar dat iemand het aandurft om zoiets af te melden als zijnde o.k.
Daarom worden er ook bijna geen AFgekeurde auto`s afgemeld. 2 x een risico op een steekproef bij dezelfde auto.
Daarom is een APK zo`n discussie onderwerp.

Speeder

do sep 18, 2008 13:30

Mooi dat die er doorheen is, na al dat gezeik.
Volgend jaar deze topic weer opnieuw aanhalen? :D
:wink:
Nou vooruit dan. :wink:

Met knikkende knieën naar de APK dus........maar olé olé, geen (te groot) remdrukverschil dit jaar. :o Blijkbaar wordt de friktie na verloop van tijd toch beter. (had de boel schoongemaakt en opgeschuurd vorig jaar) Dit jaar heb ik niet vooraf naar de remmen gekeken. :D

Off-topic: voor het tweede achtereenvolgende jaar goedgekeurd met twee finaal in stukken zijnde stuurhoezen. :roll:
(het is enkel omdat het zo'n megaklus is, die te vervangen en omdat ze op zo'n plaats zitten, waar toch geen straatvuil komt, dat ik ze (nog) niet op voorhand heb vervangen) :oops:
Super! Dat scheelt jou weer even werk. Wat die stuurhuishoezen betreft... de laatste keer dat ik ze heb moeten vervangen was ik binnen 2 uur klaar. Iedereen klaagt steen en been over die hoezen, maar zo verschrikkelijk veel werk is het nou ook weer niet.. :roll:

-auto op de 2 koloms brug, wielen eraf
-stuurkogels lossen met trekkertje (zo gepiept)
-staartstuk lossen (2boutjes)
-kruiskoppeling onder het stuur los maken (oke, dit KAN soms tegen zitten)
-middelste motorsteun los maken, verdelerkap los, blok langzaam laten kantelen
-stuurhuis onder de auto uit frotten
-stuurhuis uit elkaar halen (mits juist gereedschap ook zo gepiept) en hoezen vervangen
-in omgekeerde volgorde weer vast zetten

toch? 8)

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 18, 2008 13:36

Toch? 8)
Ik mis het stuurbekrachtigingsgedeelte.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Remdrukverschil achter Alfa 33? Dit jaar geen probleem!

do sep 18, 2008 13:46

@speeder: ook mèt stuurbekrachtiging? (normaal stuurhuis vind ik wel een eitje, ookal is het veel meer werk dan bij een transaxle ;) )

@KAS: je hebt natuurlijk helemaal gelijk! Ik praat dan ook enkel uit eigen belang. :oops:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Speeder

do sep 18, 2008 22:12

Toch? 8)
Ik mis het stuurbekrachtigingsgedeelte.
Wehe, shit..I failed :shock: :lol:
@speeder: ook mèt stuurbekrachtiging? (normaal stuurhuis vind ik wel een eitje, ookal is het veel meer werk dan bij een transaxle ;) )
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik alleen nog maar bekrachtigde stuurhuizen gedaan heb...ik vergat in de beschrijving inderdaad het lossen van de leidingen en het vullen / ontluchten van het stuurhuis. Dan nog valt het allemaal wel mee als je zelf een beetje handig bent. Het klusje is niet gecompliceerd, en het draait niet om tienden milimeters...

Enne.. inderdaad, vergeleken met bijvoorbeeld een 75 is het bij een 33 een heidens karwei om een paar hoesjes te vervangen O:)

Terug naar “Algemene Technische vragen”