Dat kunnen ze wel. Echter alleen real time volgens mij. Achter de ECU onder het handschoenenkastje zit een snoer met een drie polige stekker.die computer kunnen ze helemaal niet uitlezen....![]()
Groetjes,
Marc
Dat kunnen ze wel. Echter alleen real time volgens mij. Achter de ECU onder het handschoenenkastje zit een snoer met een drie polige stekker.die computer kunnen ze helemaal niet uitlezen....![]()
Dan pas? Met 4WD moet je echt rapper weg zijn hoor.het inhouden in de regen zijn meestal te oude bougiekabels ik vervang ze normaal om de 15000 km![]()
ik heb deze Q4 nu 5 jaar ongeveer en bevalt zeer goed als je weer eens een golfje fluitend eruit rij
denk tie na de eerst meters bij het stoplicht het hebben gewonnen hoort hij ineens een turbo fluiten
Of je monteert een zwaardere koppeling en dan kan het wel. (Zoals ik er eentje heb.)als je volgas weg wil rijden heb je geen slippende wielen maar een slippende stinkende koppeling
maar als je rolt heb je meer tractie dan 2 wd
Een golfje 3 weegt 1100 kilo of iets in die buurt en heeft naar verhouding hooguit evenveel koppel op de aangedreven wielen, waarschijnlijk minder. Ook heeft een golfje maar aandrijving op 2 voorwielen (tot het gaat slippen, dan nog maar 1) bij wegrijden. Je kan er dus gevoegelijk van uitgaan dat die nooit z'n volle vermogen kwijt kan. Een 155Q4 heeft een torsen differentieel op de achterkant en een "gewoon" differentieel op de voorkant. Je hebt dus z'n 55% van het vermogen op 2 achterwielen en de rest op de voorwielen. Zelfs als je achter slipt met de Q4 zal je daar nog steeds op beide wielen en op de voorwielen aandrijving houden dus qua tractie moet je de eerste 10 meter al harder weg zijn dan een golfje hoor. Een ongechipte Q4 zal wat turbo-lag hebben, maar ook dat zal weinig beperking opleveren met wegrijden, dan heb je toch niets aan vol vermogen.Die 4wd moet wel eventjes dik 1450 kg in beweging zetten...
De Q4 heeft 57% op de achterwielen en de overige 43% aan de voorwielen qua aandrijving.Je hebt dus z'n 55% van het vermogen op 2 achterwielen en de rest op de voorwielen.
Hoeveel % van het vermogen denk je dat de aandrijflijn van een Q4 opvreet?Een golfje 3 weegt 1100 kilo of iets in die buurt en heeft naar verhouding hooguit evenveel koppel op de aangedreven wielen, waarschijnlijk minder. Ook heeft een golfje maar aandrijving op 2 voorwielen (tot het gaat slippen, dan nog maar 1) bij wegrijden. Je kan er dus gevoegelijk van uitgaan dat die nooit z'n volle vermogen kwijt kan. Een 155Q4 heeft een torsen differentieel op de achterkant en een "gewoon" differentieel op de voorkant. Je hebt dus z'n 55% van het vermogen op 2 achterwielen en de rest op de voorwielen. Zelfs als je achter slipt met de Q4 zal je daar nog steeds op beide wielen en op de voorwielen aandrijving houden dus qua tractie moet je de eerste 10 meter al harder weg zijn dan een golfje hoor. Een ongechipte Q4 zal wat turbo-lag hebben, maar ook dat zal weinig beperking opleveren met wegrijden, dan heb je toch niets aan vol vermogen.Die 4wd moet wel eventjes dik 1450 kg in beweging zetten...