De tachometer: op weg naar Le Mans Classic liet het ding het voor de vierde keer afweten. Het is de derde tellerkabel die nu is gebroken, eerder gaf de klok zelf een keer de geest. De Veglia ruilklok die ik toen kreeg was een andere dan de oorspronkelijke die, als ik me goed herinner, een donkerblauwe wijzerplaat had. Of die vorige klok origineel was weet ik niet.
Dat weet ik ook niet van de Jaeger toerenteller. Die is opgehouden met werken na de motorrevisie. Er werd toen een 'juiste' waterpomp gemonteerd, zonder aansluiting voor een electronische teller. Er zou dus een niet electronische teller in horen met aansluiting op de V-bak.
Ik heb nu twee verklikkerlampjes voor de blower van de verwarming, zo hoort het natuurlijk niet. Storend zijn de verschillende letter(cijfer)types...
Mijn vragen:
1. Wat voor klokken (merk, kleur, model) hoort er in een Spider van 1979 (bouwjaar, gekentekend 1981)? (foto's? graag!)
2. Met ingang van welk jaar ging met over van mechanische naar electronische teller en klopt het verhaal hierboven?
3. Is er iemand evt. geinteresseerd in een toerenteller ruil (mechanisch inleveren voor electronisch, de mijne is voorzover ik weet werkend)?
Nieuwe tellerkabels zijn bij Alfa-service wel te bestellen, maar als iemand er één heeft liggen (2000 Veloce)?