Mensen,
ik wil graag van jullie is horen wat jullie tegenwoordig van Marktplaats.nl vinden.
Mijn ervaringen zijn ronduit slecht te noemen! Het succes van Marktplaats is gebasseerd op het marktplaats van vroeger, zeg 4 jaar geleden en meer.
1e: Al surfend op marktplaat wordt je tegenwoordig per pagina getrakteerd op minimaal 50% reclame waar je ook nog eens onbedoeld op klikt, omdat bepaalde reclame(bovenzijde) als laatste geladen wordt en zodoende hetgeen waar je in 1e instantie op wilde klikken 10 cm naar beneden verplaatst, waardoor je dus op de reclame klikt, kassa voor marktplaats.
2e: Je zoekt bijvoorbeeld auto's, maar de 1e advertenties zijn al advertenties die ik ik niet in mijn zoekopsracht gegeven heb, waardoor je dus alweer eerst een stuk naar beneden moet scrollen om bij het gezochte uit moet komen
3e: de prijs die je moet betalen voor een advertentie op marktplaats, in dit geval een auto, is in de afgelopen 3 jaar gestegen van 6 euro, naar 9 euro, naar 15 euro nu, exlusief 1 euro automatische incasso, wat tot voor korte nog gratis was, naar 0,5 maar 1 euro nu. Er ligt marktplaats helemaal niks in de weg om deze trend gewoon door te zetten, net zolang totdat de advertentieinkomsten zullen dalen. Maarja wij hebben zo sterk geloof in het verkopen van onze spulletjes via marktplaats, dat dat nog wel ff zal duren.
Conclusie: Marktplaats auto adverteren is in minder dan 3 jaar van 6 euro naar 16 euro gegaan en dat is een stijging van 266%. Tel daar die ongekende hoeveelheid K reclame bombardement en veel slechtere bedieningsgemak bij op, vraag ik mij af waarom alle nederlanders zo hard gaan op marktplaats. Alle gebruikers van marktplaats worden gewoon zwaar uitgemolken en ondanks dat blijft iedereen het maar gebruiken. Ik snap het wel, want ja als je iets anders probeerd (speurders, marktplaza, tweedehands etc) dan verkoop je het niet of veel minder snel.
Mensen, vergeet niet dat Marktplaats al een zwaar winstgevend product was 8 jaar geleden. Ja die jongens die een paar servers hadden draaien in de garage met een klantenservice met een paar operators, thats it! Het tegenwoordige marktplaats is niet veel meer dan wat er toen stond. Ongetwijfeld zal de garage verruild zijn met een fancy kantoorlullengebouw en zullen er nu wat meer reclameverkopers rondrijden in hun golfje maar dat is het dan ook.
Het Nederlands publiek heeft marktplaats gemaakt, ja het marktplaats van 5 jaar geleden en niet het marktplaats van nu. Of ben ik de enige die marktplaats echt zwaar bagger vind?