di sep 09, 2008 13:52
jep, remus/sebring komt mooi uit bij de uitsparing
(eigenlijk zijn remus en sebring hetzelfde, al was er bij het oude model wel een klank verschil te horen, daar was de remus wat donkerder van geluid)
een goed uitgebrande sebring klinkt echt geweldig mooi, zeker op een 16V... Een genot maar zeker niet overdreven.
Een CSC vind ik dan wat minder vol klinken...
Een leeg gemaakte CSC is een bak met herrie wat richting de OMP gaat, bij de OMP incl katvervanger heb je een waanzinnig race geluid. Vaak dachten ze dat er een motorfiets aan kwam rijden, maar dan kwam mijn 33 om de hoek... Echter niet straat legaal, matige kwaliteit en slechte pasvorm. Het mooiste is wel dat de OMP een waanzinnig geluid geeft bij gas loslaten, alle andere einddempers hebben dat niet.
De pasvorm van CSC, sebring/remus en madeno zijn wel goed. OMP is slecht zoals eerder gezegt, supersrpint heeft ook een model gehad met een enkel eindstukje, maar paste ook niet zo heel mooi...
Maar google op geluidfragmenten op de diverse film-sites en je kan denk ik alle dempers vinden op verschillende 33's...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO
Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S