RG

Onderhoudsproducten voor leren interieur

wo aug 13, 2008 17:33

Ciao!

Het leer van mijn stoelen begint er wat gebruikt en uitgedroogd uit te zien, dus tijd voor een goede onderhoudsbeurt!

Google-en leverde al diverse producten op (Swissvax, Colourlock, PW-Products) maar ik ben benieuwd met welke producten jullie goede ervaringen hebben. Dus heeft iemand goede tips voor producten om de leren stoelen een goede opfrisbeurt te geven?

Alvast bedankt!

Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Onderhoudsproducten voor leren interieur

wo aug 13, 2008 17:51

kijk eens in een paardensport zaak. Een hele riedel aan leer/zadel verzorgingsproducten voor een reeele prijs.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

wo aug 13, 2008 18:59

Oppassen met producten op waterbasis (zoals van Connolly!). Funest voor ouder leer (ondanks de goede naam die Connolly heeft op het gebied van leer!).

Ontdekte 12 jaar geleden een leren interieur in mijn Fiat (zat verscholen onder DHZ bekleding!). Compleet uigedroogd en hard geworden. Voorzichtig met leerolie ingekwast... keer op keer op keer... tot het geen olie meer opnam... lang laten intrekken... weer inkwasten met olie... en langzamerhand werd het soepel... Het zit er nu nog steeds in.... maar is wel weer aan een oliebeurt toe...

Had die olie idd gekocht in een paardenzaak.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 13, 2008 21:54

Ik heb van Meguiar's een leer reiniger en conditioner, goed spul, maar ik heb nu een compleet stoffen interieur...

Mocht je een keer in de buurt van Leerdam zijn, dan mag je je interieur er een keer mee doen.

midi
Member
Member

do aug 14, 2008 00:41

Ik had thuis zo'n pakket met leder reiniger en conditioner voor mijn leren bank (gewoon bij een banken zaak vandaan..lucky leder i.i.d.) werkte uitstekend op het leer van mijn 147.. eerlijk gezegt is alles op de auto stoelen gesmeerd..........moet de bank ook maar eens doen 8)

gr martijn

Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member

do aug 14, 2008 07:35

Ik gebruik 2 keer per jaar Autoglym en bevalt goed.
Maar is een onderhoudsproduct dus verwacht niet dat je slijtplekken verwijnen (vallen wellicht minder op na behandeling).
Als de kleur vh leer (lak) is bechadigd zul je met schoenpoets oid aan de gang moeten.
Worst-case opnieuw laten spuiten.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gold

Re: Onderhoudsproducten voor leren interieur

do aug 14, 2008 15:59

Ciao!

Het leer van mijn stoelen begint er wat gebruikt en uitgedroogd uit te zien, dus tijd voor een goede onderhoudsbeurt!

Google-en leverde al diverse producten op (Swissvax, Colourlock, PW-Products) maar ik ben benieuwd met welke producten jullie goede ervaringen hebben. Dus heeft iemand goede tips voor producten om de leren stoelen een goede opfrisbeurt te geven?

Alvast bedankt!
Zoekfunctie doet wonderen.

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... highlight=

Werk volgens het handboekje van swissvax. Google swissvax manual.

PS: Voor leer zijn swissvax, swissoil, en colourlock hetzelfde product, de leveranciers zijn verschillend, zodoende de verschillen in merknaam.

Swissvax / colourlock word door kenners gehuld als best in class voor leer. Kijk op wwww.mooi-leer.nl
Laatst gewijzigd door Gold op do aug 14, 2008 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Arno Romeo
Member
Member

do aug 14, 2008 22:46

Je moet even naar De leerlooier (zo heet het) in Den Haag gaan. Hebben alles op het gebied van leer. Bij mijn Audi s4 zaten een paar slijtplekken van het instappen, kreeg ik een flesje met verf in exact de juiste kleur, plamuur en reiniger. Is werkelijk als nieuw geworden.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

za aug 16, 2008 21:59

Moet ik binnenkort ook eens mee aan de slag.
Ik had nog van een ander spullekuh gehoord, Homme... komt u maar met de naam.... ;)
Ik weet het niet meer. :?

Groetjes,
Marc
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 16, 2008 22:15

Oh, ik smeer Rapido Ledercreme, maar da's alleen om te voeden, niet om te herstellen.

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Onderhoudsproducten voor leren interieur

do sep 04, 2008 22:41

Ik gebruik 2 keer per jaar Autoglym en bevalt goed.
Maar is een onderhoudsproduct dus verwacht niet dat je slijtplekken verwijnen (vallen wellicht minder op na behandeling).
Als de kleur vh leer (lak) is bechadigd zul je met schoenpoets oid aan de gang moeten.
Worst-case opnieuw laten spuiten.
hee THX, ik heb zwart leren bekleding die ook wat diepe beschadigingen heeft, ik was van plan om er schoenenpoets op te smeren maar dat geeft zo af, of niet?. De spullen die ze bij mainstreamwinkels verkopen zijn over het algemeen pigmentloos. ik wil alles weer zwart :)
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

Terug naar “Algemene Technische vragen”