Opnieuw schitterende auto's op de beide Concorso's.
Vorig jaar waren er nogal wat reacties over de uitslag van het Concorso di Tuning. De winnende auto was technisch flink aangepakt en zag er uit om door een ringetje te halen. En toch was dat niet de auto waarvan het publiek verwacht had dat hij zou winnen. Het systeem met de scorelijst met punten zoals dat ook bij het Concorso d'Eleganza gehanteerd word blijk té objectief. Bij getunede auto's draait het vooral om de subjectiviteit: welke auto heeft de grootste WOW-factor. Of dat dan is vanwege de technische aanpassingen of om uiterlijke verfraaiingen aan buitenkant is daarbij om het even.
Om die reden hebben we het publiek laten kiezen. En daarmee kwamen we tot deze uitslag:
1: De Alfasud 1.7 16V Compressor van P. Dyrelund uit Denemarken.
2. De zwart/rode 156 VMR30 van Loman
3. De 33 1.7 QV van Koper
Winnaar van de prijs die is verloot onder de stemmers is Roel Koks. Ik neem contact met Roel op.
Bij het Concorso d'Eleganza zoeken we aan de hand van de puntenlijst naar de balans tussen zeldzaamheid, originaliteit en presentatie.
Speciale vermelding voor de zilverkleurige 164 2.0 TS van Quitadamo uit België. Zo'n extreem schone auto zie je maar zelden, nergens een vlekje, spatje of drupje.
1. De grijze Alfasud, eerste lak, van Van der Kamp.Door veel bezoekers was deze auto op voorhand al als winnaar aangewezen.
2. De 1900 Coupé Pininfarina uit 1953 van Döhren uit Duitsland.
3. De Alfa 6 2.5 Automatic van Van Houten
De Eleganza deelnemers ontvangen de puntenlijst voor hun auto per mail.
In de aanloop naar het evenement is er door een misverstand tussen mij en de inschrijvingsadministratie geen bevestiging gestuurd naar de deelnemers, waarvoor excuses.