Klopt!Ah, Briljant!
Alleen weet ik niet meer wat????
Klopt!Ah, Briljant!
wat wil je ook, 70 % van de cursus ging over "gaten"Simpel uitgelegd, maar klopt wel.maar serieus nu: dit toestel meet hoe rond (of niet rond) een holle ruimte is. als je 'm ronddraait in een perfect circelvormig gat ,zal de meter altijd dezelfde uitlezing geven. indien niet, meet je dus coniciteit (door op en neer te bewegen) en ovaliteit (door rond te draaien) op.
@Michel: was idd 1 -1 maar ik heb je toch lekker geklopt over een heel jaar gezien
Klopt, en daarom wil je LAAAAANGE drijfstangen.. om die hoek zo klein mogelijk te maken... een vd geheimen van een snelle betrouwbare motor...(Alfa)ja, een cylinder slijt langs de werkzijde. Doordat de werkkracht eigenlijk dus niet gelijk verdeeld is (bekijk de stand van je drijfstangen en je snapt 't). Dre, corrigeer me hier als ik er naast zit héIs zoiets nodig bij een wederopbouw van een motorblok?
Hij wrijft dus meer langs één zijde.
1 punt!!!Of maak je dan een blok met grote boring, kleine slag en lange drijfstangen, dus een grote afstand van krukas tot cylinder?
Idd, moet Boring niet groter zijn dan de slag, omdat je dan hogere toeren aankan door de lagere zuigersnelheid?ja zo begrijp ik dat ook....Maar Dré, ik leerde op 't schooltje dat een langeslag motor zich minder goed leent voor hoge toerentallen en sportief gedrag ? Hoe rijm je dat dan ,
Cilinderhoud kan echter wel gelijk zijn bij lange slagmotoren en overvierkante motoren.mooi, Serge !
inderdaad, nu je 't zegt, lengte drijfstangen staat los van je cylinderinhoud.
ik hou van dit soort gesprekken !
Ik nietmooi, Serge !
de inhoud van jouw overvierkante kop stelt dan weer niet zoveel voor ! (haha weggever)Cilinderhoud kan echter wel gelijk zijn bij lange slagmotoren en overvierkante motoren.mooi, Serge !
Nee hoor, gewoon ervaring... heb verchillende Sprints weg zien gaan...Aaaah, jullie maken het mij bewust moeilijk heh??!!!!!