Deze code staat op de velg: 9-76-6JX14-CMR-R1-527
Alvast bedankt voor de reacties.


Moeten niet, maar de reden is dat er geen "metalen opstaande rand" op de velg zit waardoor onder extreme omstandigheden de band(hiel ervan) op de velg zou kunnen gaan schuiven en alsnog voor een lege band zorgt..... Moeten hier nu binnenbanden in? Linksachter is twee weken geleden een nieuwe, tubeless, opgezet en die staat nu al plat.,,,

Met een 1300 blokje er in zou ik niet te breed gaan, dan komt ie niet meer van z'n plek.
Het gaat niet om betrouwbaarheid, de rolweerstand en het gewicht van bredere banden gaan de auto er niet sneller op maken. Voor het vermogen ga je het niet nodig hebben, omdat het een relatief lichte auto is (vergeleken bij nieuwe auto's in ieder geval) zal je voor zijdelingse grip en remweg ook niet heel breed hoeven te gaan. Overigens is het 16V blokje in m'n gasbak 2 weken geleden over de 3 ton gegaan, dus het kan best.Dit blok is 40 jaar lang betrouwbaar gebleken...Met een 1300 blokje er in zou ik niet te breed gaan, dan komt ie niet meer van z'n plek.
Hoe gaat dat met jouw 155 16V blokjes???![]()


your car is going to take on the handling dynamics of a drunk ice skater. Not in a "ha ha that was funny" sort of way but in a "holy snot that's gonna hurt!" sort of way.
Now for the everyday Joe, this isn't really so much of an issue, but for people who are fast drivers, or think they're fast drivers
holy snot that's gonna hurt!"Eigenlijk zitten er toch de verkeerde velgen onder.