midi
Member
Member

RE: Amsterdam doet oudere auto's in de ban! GELDKLOPPERIJ!!!

wo jun 25, 2008 19:57

Zal allemaal uiteindelijk wel niet door gaan die groen zones, jammer dat ze niet eerst even wat beter uitgezocht hebben of het uberhout wel realistisch was.

Wat zal het wel niet gekost hebben en nog gaan kosten, al die wethouders en hun vergaderingentjes hierover. Allemaal door ONS belastings geld betaald...eeuwig zonde.

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

RE: Amsterdam doet oudere auto's in de ban! GELDKLOPPERIJ!!!

vr jun 27, 2008 09:23

vr 27 jun 2008, 08:16

Bron: de telegraaf

Oppositie: arrogantie van de macht

'Milieuzone doorgedrukt'
door Jarco de Swart

AMSTERDAM - De verwijten van asociaal gedrag en arrogantie van de macht vlogen gisteravond tot in de kleine uurtjes door de Amsterdamse gemeenteraadszaal. Desondanks stond van tevoren vast dat de coalitie van PvdA en GroenLinks gisteravond het besluit om de milieuzone voor personenauto's en de verhoging van de parkeertarieven erdoor zouden drukken.

Parkeert u 'm daar maar

VVD-woordvoerder Robert Flos opende gisteren met de moed der wanhoop de aanval op het plan Voorrang voor een Gezonde Stad (VGS), dat met ingrijpende verkeersmaatregelen de luchtkwaliteit in de stad moet verbeteren. Hij noemde de coalitiepartners PvdA en GroenLinks ronduit arrogant. Jegens de Amsterdammers - die de plannen niet steunen, jegens de Tweede Kamer en het kabinet - die er geen misverstand over hebben laten bestaan deze week tegenstander te zijn van de Amsterdamse milieuzone, en jegens mensen met een kleine beurs - die straks hun auto moeten inleveren en veel geld uit moeten geven om een nieuwe te kopen die wel aan de milieueisen voldoet. ,,U zorgt ervoor dat straks 16.000 Amsterdammers hun auto kwijtraken. Een staaltje staatsonteigening dat ik zelden eerder heb gezien," aldus een furieuze Flos.

Alternatieven

Zelf kwam hij met dertien alternatieve maatregelen om de verhoging van de parkeertarieven en de milieuzone te voorkomen en ook de luchtkwaliteit te verbeteren. Gesteund door de overige oppositiepartijen CDA, SP en D66, vroeg hij om een extra onderzoek naar de effectiviteit van de milieuzone en naar de alternatieven.

De coalitiepartijen PvdA en GroenLinks wezen het voorstel af. Nog meer onderzoek is niet nodig vinden zij. Voor hen staat voorlopig vast dat de milieuzone nodig is. Verantwoordelijk wethouder Herrema kaatste de bal terug naar Flos. "Is het arrogant als zoveel Amsterdammers meer dan 35 dagen per jaar last hebben van overschrijding van te slechte lucht? Is het arrogant als scholen langs de A10 in de problemen komen omdat de lucht te vuil is? Nee, het is verantwoordelijkheid nemen voor de stad."

Bizar debat

SP-woordvoerder Meta Mijer sloeg in het debat de spijker op zijn kop. ,,Wij voeren hier een bizar debat. We besluiten over de milieuzone terwijl de Kamer en het kabinet zeggen dat we het niet moeten doen. Het is ons in feite verboden." Ook het feit dat een definitief besluit om de milieuzone daadwerkelijk van start te laten gaan wordt uitgesteld tot medio 2009 afhankelijk van de luchtkwaliteit op dat moment, riep slechts hoon op. ,,Wat moeten mensen die nu met hun auto voor een APK-keus staan?," vroeg Flos scherp. ,,Moeten zij nu hun auto weg doen of kunnen zij hem houden?" D66-aanvoerder Ivar Manuel vult aan: ,,Het is een schande dat de PvdA bovendien suggereert dat de milieuzone een jaar wordt uitgesteld, terwijl de wethouder ondertussen wel gewoon aan de slag kan om de nodige voorbereidingen te treffen. En dat kost klauwen met belastinggeld."

Groeten,

een boze Cucci!!! :evil: :evil: :evil:
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: A'dam doet oudere auto's in de ban! Nou, het is geregeld

vr jun 27, 2008 10:40

discriminatie is het...

straks gaan groen links en pvda ook nog bepalen dat we allemaal in een lupo 3L moeten gaan rijden....

ik snap best dat het in NL weer uit de hand loopt met al die ongelooflijk stinkende mercedessen die ineens wel heel populair zijn geworden en als eerste auto worden gebruikt, maar er was vroeger toch een regel dat een oldtimer 2de auto MOEST zijn??? En nu kan je gewoon je 1ste auto oldtimer verzekeren...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

zo jun 29, 2008 11:17

Maar die oude Mercedessen zijn vaak niet eens het probleem. Het grootste gros ervan rijdt op LPG, altijd nog schoner dan benzine of diesel...

Uiteindelijk gaat het gewoon allemaal weer om de centen! Recent onderzoek van verschillende vooraanstaande buitenlandse universiteiten wijst zelfs uit dat de hele luchtvervuiling maar zeer weinig ta maken heeft met de bouwsel van de mens, maar dat de natuur het grootste deel heeft in deze verontreiniging...

Greetz,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Amsterdam doet oudere auto's in de ban!

zo aug 17, 2008 18:04

zelfs met de fiets vind ik het momenteel om te janken rond het CS, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen
Amsterdam is deze maanden al dicht, voor alle auto's. Gelukkig doet mijn fiets het prima.
Ik kan je garanderen dat je en momenteel met de auto echt niet kan rijden in het centrum.
Vandaag waren rond de Nieuwmarkt en de Wallen zelfs de wegen voor fietsers afgesloten ivm hartjesdag, een traverstietenfeest.
Het lukt mij nog steeds niet om zonder ruzie door Amsterdam te fietsen. Zal mijn leeftijd wel zijn.
Gelukkig hadden de traverstieten ook ruzie en waren twee politiekoppels nodig om ze uit elkaar te halen.
Best grappig.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 17, 2008 20:32

Het hek is van de dam en velen zullen weldra volgen :evil:

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: Amsterdam doet oudere auto's in de ban!

zo aug 17, 2008 21:26

Amsterdam is deze maanden al dicht
Het hek is van de dam
Is het nou wél of niet dicht? :roll:

Andretti Molletti

zo aug 17, 2008 21:32

Amsterdam is nog open, ben er vandaag nog geweest.

Er is besloten dat men voornemens is definitief te besluiten dat het voorlopige besluit ter bevordering van de luchtkwaliteit en ter vermindering van de verontreinigingen, de status voorlopig zal gaan verliezen tbv definitief.

Wat is hier nou zo moeilijk aan? :roll:
Gelukkig hadden de traverstieten ook ruzie en waren twee politiekoppels nodig om ze uit elkaar te halen.
Best grappig.
Hoe weet jij nou dat dat koppels zijn en geen verklede... laat maar :lol:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op zo aug 17, 2008 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: A'dam doet oudere auto's in de ban! Nou, het is gere

zo aug 17, 2008 22:30

Maar die oude Mercedessen zijn vaak niet eens het probleem. Het grootste gros ervan rijdt op LPG, altijd nog schoner dan benzine of diesel...

Uiteindelijk gaat het gewoon allemaal weer om de centen! Recent onderzoek van verschillende vooraanstaande buitenlandse universiteiten wijst zelfs uit dat de hele luchtvervuiling maar zeer weinig ta maken heeft met de bouwsel van de mens, maar dat de natuur het grootste deel heeft in deze verontreiniging...

Greetz,
Alfagek
Bas
Ik ben gek op bronvermeldingen, eventueel onderzoek in digitaal formaat beschikbaar? :)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

zo aug 17, 2008 23:57

Amsterdam is nog open, ben er vandaag nog geweest.
Ok Amsterdam is nog open, maar er is niet doorheen te komen. Vrijdagmiddag reed ik vanuit het Ooostelijk havengebied naar het Marnixbad om mijn dochter op te halen voor de film Wall-E in het Tuschinski theater. Dus langs het CS en dwars door het centrum. Ik heb er volgens mij meer dan een uur over gedaan. Ik zag de benzinemeter van de 164 V6 24V gewoon naar links kruipen.
Er is behoorlijk wat CO2 achtergelaten in het centrum, goed voor de plantjes :thumbs:
Best grappig.
Hoe weet jij nou dat dat koppels zijn en geen verklede... laat maar :lol:
Omdat ze in een echte politiewagen met loeiende sirenes kwamen aankruipen.

De rest begreep ik niet.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 18, 2008 07:48

Rustig afwachten... :roll:

En zodra ze het er door gedrukt hebben duurt het maximaal een half jaar voordat je tegen een stevige vergoeding tóch met je oude auto het centrum weer in mag... Want daar draait het hele verhaal om..

Poen, poen poenpoen! :wink:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 18, 2008 11:15

Werk sinds augustus ook weer in A'dam. Niks nada niente problemen. :shock:

Maar ja, begin ook pas om 22.30 tot 7.00 uur. En dan 's morgens tegen de spits in... :wink:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

di aug 19, 2008 12:36

discriminatie is het...

straks gaan groen links en pvda ook nog bepalen dat we allemaal in een lupo 3L moeten gaan rijden....

ik snap best dat het in NL weer uit de hand loopt met al die ongelooflijk stinkende mercedessen die ineens wel heel populair zijn geworden en als eerste auto worden gebruikt, maar er was vroeger toch een regel dat een oldtimer 2de auto MOEST zijn??? En nu kan je gewoon je 1ste auto oldtimer verzekeren...
Zo is het dus inderdaad wel he! Alleen al in mijn buurt, sterft het tegenwoordig van de mercedes 200D's mercedes 300S D's en weet ik veel wat voor ouwe rotzooi. Eerst werden die bakken allemaal geexporteerd en nu komen ze ineens allemaal weer terug...en ze worden idd allemaal als 1e auto gebruikt. Je mag zelf invullen wie daar inrijden, maar heel veel fantasie heb je niet nodig om dat te raden. ik geef je alvast 1 tip: baard kom je er dan nog niet uit dan tip 2 : jurk :D

Mij hebben ze er in ieder geval niet mee met al dit soort maatregelen en wat mij betreft gaan ze hun gang maar. Mn toekomstige klassieker was ik toch niet van plan in Amsterdam neer te zetten (veel te duur qua droge parkeerruimte, jah ECHTE klassiekers moeten droog staan) ook was ik niet van plan om er mee in a'dam te rijden euh ik bedoel stilstaan. :wink:
Dus waar al die ophef over is, vooral door niet Amsterdammers, vind ik een beetje vreemd!

De Amsterdamse overheid heeft ervoor gezorg dat we nu een scooter hebben voor lokaal verkeer, en he dat had ik eigenlijk al veel eerder moeten hebben ipv een beetje in de stad te rijden met de auto. Die scooter heeft zich in 1 jaar al dubbel en dwars terugverdient. Qua geld maar zeker ook qua tijd!

Neemt niet weg dat bezoek ontvangen voor de bezoeker een vermogen kost een paar uur te parkeren, maarja tegenwoordig moet je zelfs in een gehucht al 1 euro per uur betalen.

Verder zou het mij niks verbazen als binnenkort de wegenbelasting ook voor klassiekers weer ingevoerd gaat worden, Zo gaat het altijd, de goede moeten lijden onder de slechte
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 19, 2008 13:30

discriminatie is het...

Zo is het dus inderdaad wel he! Alleen al in mijn buurt, sterft het tegenwoordig van de mercedes 200D's mercedes 300S D's en weet ik veel wat voor ouwe rotzooi. Eerst werden die bakken allemaal geexporteerd en nu komen ze ineens allemaal weer terug...en ze worden idd allemaal als 1e auto gebruikt. Je mag zelf invullen wie daar inrijden, maar heel veel fantasie heb je niet nodig om dat te raden. ik geef je alvast 1 tip: baard kom je er dan nog niet uit dan tip 2 : jurk :D

Mij hebben ze er in ieder geval niet mee met al dit soort maatregelen en wat mij betreft gaan ze hun gang maar. Mn toekomstige klassieker was ik toch niet van plan in Amsterdam neer te zetten (veel te duur qua droge parkeerruimte, jah ECHTE klassiekers moeten droog staan) ook was ik niet van plan om er mee in a'dam te rijden euh ik bedoel stilstaan. :wink:
Dus waar al die ophef over is, vooral door niet Amsterdammers, vind ik een beetje vreemd!

De Amsterdamse overheid heeft ervoor gezorg dat we nu een scooter hebben voor lokaal verkeer, en he dat had ik eigenlijk al veel eerder moeten hebben ipv een beetje in de stad te rijden met de auto. Die scooter heeft zich in 1 jaar al dubbel en dwars terugverdient. Qua geld maar zeker ook qua tijd!

Neemt niet weg dat bezoek ontvangen voor de bezoeker een vermogen kost een paar uur te parkeren, maarja tegenwoordig moet je zelfs in een gehucht al 1 euro per uur betalen.

Verder zou het mij niks verbazen als binnenkort de wegenbelasting ook voor klassiekers weer ingevoerd gaat worden, Zo gaat het altijd, de goede moeten lijden onder de slechte
maar als dit door gaat zal rotterdam er ook aan moeten geloven en dan baal ik wel als een stekker:

Mijn Giulia staat in een garagebox onder mijn flat (ten minste in de toekomst) en als ik dan wil gaan rijden (moet nog wel wat sleutelen...) dan mag ik hem eerst achterop een ambulance gaan zetten om hem dan net buiten de stad te mogen starten.... (of dat niet meer vervuiling is???)
Nee, ze moeten gewoon een oldtimer niet als eerste auto kunnen verzekeren en dergelijke.... en je moet aan kunnen tonen dat het een hobby auto is... Dan zullen alle oude auto's die ook daadwerkelijk veel rijden verminderen...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jan 07, 2009 09:21

Gisteren voorpagina Parool:

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jaar uitstel voor oude barrels in binnenstad..

AMSTERDAM - Bezitters van oude auto's in de binnenstad zijn nog even veilig. Het lukt het stadsbestuur niet de vervuilende personenauto's nog deze collegeperiode uit Amsterdam te weren. De 'milieuzone' is er op z'n vroegst een paar maanden na de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2010.

Het jaar uitstel is een zware tegenvaller voor GroenLinks, waarvoor de milieuzone een prestigezaak is. Milieuwethouder Marijke Vos heeft haast om te voldoen aan de Europese normen voor luchtkwaliteit. Maar voor invoering van de zone is een wetswijziging nodig en die laat op zich wachten, schrijft de gemeente in een notitie van begin november, die nu pas aan de raad is verzonden.

Vorig jaar waarschuwde Vos nog dat de rechter bouwprojecten kan stilleggen vanwege de luchtvervuiling. ''Gaat u dat maar uitleggen aan al die mensen die geen woning kunnen vinden,'' zei Vos in juni tegen raadsleden die uitstel bepleitten, omdat bezitters van oude auto's hevig protesteerden. ''En uitstel is ook slecht voor de volksgezondheid''

De milieuzone, het gebied binnen de ringweg A10 met uitzondering van Amsterdam-Noord, treft de meeste benzineauto's van vóór 1993 zonder driewegkatalysator en dieselauto's ouder dan 1997.

Dit voorjaar wordt de uitslag bekend van een onderzoek naar het nut van de zone, dat is gehouden omdat de Tweede Kamer en het kabinet het effect op de luchtkwaliteit betwisten. Aanvankelijk hoopte het stadsbestuur meteen hierna de milieuzone in te voeren.

Sinds oktober geldt wel een milieuzone voor vrachtwagens zonder roetfilter met een dieselmotor ouder dan het Euro 2-model. Vanaf vrijdag krijgen overtreders een boete van 150 euro. 102 vrachtwagens hebben tot nu toe een ontheffing gekregen. (BAS SOETENHORST)
*****************************************************************************************************************************************

Dus dit kan betekenen dat ik met mijn 1991 met driewegkatalysator gewoon naar huis kan rijden......

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”