DINKY

RE: 14 ts moeilijk aan de praat te krijgen

za aug 09, 2008 21:55

hoi
ja het is dat wat ik bedoel het is wat de ecu ontvangt van weerstandgegevens van de sensors dat hij bijstuurt wat nodig is
verkeerd uitgedrukt van mij we zullen zien wat het geeft na tweekend als alles vervangen is, een kvs sensor heb ik nog wel liggen :wink:

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: 14 ts moeilijk aan de praat te krijgen

za aug 09, 2008 22:16

Sensorwaarden die sturing door geven? De ECU meet sensoren uit, die sensoren zijn allemaal passief, er wordt niets doorgestuurd en de ECU bepaalt wat er gebeurt, niet de sensoren. De ECU doet een aantal metingen en bepaald vervolgens de hoeveelheid in te spuiten brandstof en het moment dat er gevonkt moet worden. Een 1.4 TS heb ik nog nooit mee gewerkt, maar de 8v en 16V waar ik wel mee heb gewerkt (155 1.7, 1.8, 2.0 8V, 147 1.6, 155 2.0 16V) laten echt gelijk na starten het toerental zakken, ook bij koude motor, tenzij er iets niet goed is.

Als je toch gaat wisselen van onderdelen, pak even een nieuwe KVS temperatuursensor en zet die er ook in, ze kosten een tientje of zo en dan weet je ook zeker dat dat geen problemen oplevert.
je zegt het zelf al; laten echt gelijk na het starten hun toeren tal zaken.... :wink:

en zonder je sensors is je ECU niks. het zijn de weerstanden die je sensors doorgeven waar de ECU mee werkt. tenzij hij op een voor geprogrammeerd noodloop gaat draaien...

maar laten we maar weer on-topic gaan voordat het uit de hand loopt... :oops:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Algemene Technische vragen”