AlfaFever

RE: Alfa 145

di aug 05, 2008 13:45

Zoals eerder gemeld, 145's genoeg, en die 1.4 ...... bij dit specifieke geval zou ik zeggen: Schaap in Wolfs-kleren :wink:

Het tupperware vind ook een beetje vreemd.

knoppe

di aug 05, 2008 17:35

Ja

Idd

Denk dat het verder ook niet door gaat foto's waren van in het begin
is int echt heel anders

dikke scheur in de bumper
deurvergrendeling stuk bijrijders deur wil niet op slot
toeter defect
slang gescheurt
ruilmotor erin
start slecht als die koud is
valt niet mee te rijden want dan houd hij super erg in kan maar een kwart gas geven waarschijnlijk lmm denk ik
hemel helemaal slecht
kapje voor het sleepoog mist achter
moet aankomende maand gekeurd worden

plus punten was echt dat de boden keigaaf was nieuwe veren nette stoelen en achterzit
motor zag er verder super goed uit echt super netjes
verder verlichting goed xenon
schakeld perfect
Kleur netjes rubbers enzv

Ja alleen de prijs maakt hem nog iets aantrekkelijk voor waarvoor ik hem kan krijgen

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 05, 2008 18:52

Als je een 33 rijdt zou ik lekker daar in door rijden. Dat rijdt 100 x beter dan zo`n 145 1400 boxer. En ze zijn zeldzaam aan het worden. De 145 mag kwa afwerking dan wel een stuk beter zijn maar wat rijden betreft heb je veel meer plezier in een 33. En het kost ook nog es minder wegenbelasting. En verzekering. En benzine. En afschrijving. Tel uit je winst.

Klevant
Advanced Member
Advanced Member

do aug 07, 2008 18:35

de bodem van (bijna) alle 145's is gaaf denk ik, of ik moet een uitzonderlijk exemplaar hebben zo zonder roest...alleen de uitlaat vertoont wat roodbruining goed
Heden: Giulia 2ltr 69, 33 QV 1e serie 86, voor dagelijks een Passat GTE en Renault 5 e-tech.
Verleden: Alfa 145ie, Spider '91

PCB
Junior Member
Junior Member

vr aug 08, 2008 09:37

@ Klevant;

Nou, onze 1.7 uit 94 heeft aan de bestuurderskant op de puntlassen van de bodemplaat roest... er zit een gat van ong. 1 bij 5 cm. Zover ik weet heeft onze auto nooit schade gehad en is het dus puur van de 'ouderdom' (staat wel altijd buiten). Misschien een idee om daar goed naar te kijken als je twijfelt...

Gr

Huib
Guru
Guru

Re: RE: Alfa 145

vr aug 08, 2008 09:48

Ja

Idd

Denk dat het verder ook niet door gaat foto's waren van in het begin
is int echt heel anders

dikke scheur in de bumper
deurvergrendeling stuk bijrijders deur wil niet op slot
toeter defect
slang gescheurt
ruilmotor erin
start slecht als die koud is
valt niet mee te rijden want dan houd hij super erg in kan maar een kwart gas geven waarschijnlijk lmm denk ik
hemel helemaal slecht
kapje voor het sleepoog mist achter
moet aankomende maand gekeurd worden

plus punten was echt dat de boden keigaaf was nieuwe veren nette stoelen en achterzit
motor zag er verder super goed uit echt super netjes
verder verlichting goed xenon
schakeld perfect
Kleur netjes rubbers enzv

Ja alleen de prijs maakt hem nog iets aantrekkelijk voor waarvoor ik hem kan krijgen
lekker laten staan dat ding. Je staart je nu blind op het uiterlijk, ik neem tenminste aan dat je het tupperware mooi vindt. Maar je koopt andermans ellende, wat moet je nou met een auto waar niet mee valt te rijden.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 08, 2008 10:16

Er zijn er genoeg die wel rotten hoor. Let maar eens op, auto verkeerd opgekrikt aan de voorkant, dan gaan de randen tussen de platen verbuigen, scheurt de kit open en krijg je rot. Ik heb al meerdere gezien waar serieus laswerk nodig was om de boel weer te herstellen. Bij aankoop dus goed op letten.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alfa 145

vr aug 08, 2008 18:41

Er zijn er genoeg die wel rotten hoor. Let maar eens op, auto verkeerd opgekrikt aan de voorkant, dan gaan de randen tussen de platen verbuigen, scheurt de kit open en krijg je rot. Ik heb al meerdere gezien waar serieus laswerk nodig was om de boel weer te herstellen. Bij aankoop dus goed op letten.
Geldt ook voor de 146 en de 155. Binnenschermen voor en achter ook kritisch bekijken.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 08, 2008 22:47

fiat c-platform he? 155 1e generatie (smallbody) rot in het linker spatbord in de rand van de wielkast, vooral achterin net boven de bumper en voorin rot het door tot in de deuropening. Subframes rotten ook, voorspatborden gaan wel rotten als je binnenspatborden niet helemaal goed meer vast zitten. De hulpstukjes op de voorste balken waar de bumper aan hangt zijn ook vaak bladerdeeg. Die stukkies kosten niet veel in de aanschaf, maar het is wel even prutsen om ze er op te krijgen en alles roestvrij te krijgen en te houden. Zo zijn er vast nog een boel plekjes te noemen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”