stof
Guru
Guru

rembekrachtiger 'testen'?

za jul 26, 2008 22:31

Goeienavond,

Weet iemand of je een (losse, uitgebouwde) rembekrachtiger op de een of andere manier kan testen of nakijken? Het is (uiteraard) voor in de sprint, maar deze 'koektrommel' komt uit een auto waar ik nooit zelf mee gereden heb, en het is wèl de enige die ik heb die past (kwa breedte/doorsnee). Hij ziet er uiterlijk goed uit, geen roest, gekke beschadigingen of wat dan ook. Ik weet dat de werking van zo'n ding in feite berust op het membraam wat erin zit, en dat als dat kapot is, dat je 't wel kan vergeten. Maar hoe kan ik dat controleren?

Dank, groet :)
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Andretti Molletti

RE: rembekrachtiger 'testen'?

za jul 26, 2008 22:40

Als er nog een HRC opzit ivm luchtdicht maken vd vacuum kamer, kun je twee dingen doen:
1) aansluiten op het vacuum van een wel draaiende motor en kijken of er lekkages zijn.
2) blazen en kijken of je lekkage hebt...

Optie 1 is de betere want je weet niet wie er al eerder getest heeft volgens optie 2 :lol:

stof
Guru
Guru

za jul 26, 2008 22:52

Toch wordt het optie 2 denk ik... van die lelijke grijze heb ik zelfs de kap nog nooit opengehad en dat wou ik maar zo houden. Een hrc zit er wel op, maar daar heb ik ook zo m'n twijfels over dus daar ga ik sowieso een nieuwe voor kopen.

dus jij adviseert me serieus om te kijken of ik er als een doedelzak op kan spelen door de gaatjes van de hrc af te doppen of beurtelings dicht te houden? Zodra ik de TopGear-tune erop kan spelen stuur ik je een filmpje...

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Andretti Molletti

za jul 26, 2008 23:02

De HRC is dicht dus daar kun je niet doorheen blazen... bedien je het pedaal dan kan er vacuum achter het membraan weglopen en loopt er buitenlucht (1 bar) in. Zo helpt de druk aan die zijde van het membraan te drukken (bekrachtigen)
Dus als je niets doet is de vacuumaansluiting verbonden met de kamer voor en achter het pedaal...
trap je het pedaal in dan krijgt de achterste kamer de buitenluchtdruk en wordt afgesloten vd voorste.
Zuigen is dus beter.... maar risicovoller :twisted:

stof
Guru
Guru

za jul 26, 2008 23:07

kijk, dat is wel verhelderend...morgen proberen. Bedankt!

Stef33
Guru
Guru

ma jul 28, 2008 13:28

vacuvin? Misschien dat z'n dop wel direct in de bekrachtiger past.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Terug naar “Algemene Technische vragen”