En toen lekte ie nog niet? Dan heb je wel net pech gehad zegdistributie is nog geen 3000 km oud
dit is idd vette pech... kan je weer opnieuw beginnen...En toen lekte ie nog niet? Dan heb je wel net pech gehad zegdistributie is nog geen 3000 km oud
Het blok laten zakken kan. Maar je kan ook gewoon de radiateur + fan + gril uitbouwen...wellicht iets minder werk.
Ben je je er ook van bewust dat buiten de kilometerstand, ook de leeftijd van de distributieriemen van belang is! Een distributieriem van de 33 gaat 60.000 of 3 jaar (ongeacht de kilometerstand!) mee...toen ik hem kocht zou de vorige eigenaar de auto laten keuren en hij zou de distributie doen dat is ook netjes gebeurd!!!
de man heeft de auto in 1996 gekocht paar jaar mee gereden en daarna geschorst gehad mischien een enkele x naar buiten gereden maar hij heeft veel stil gestaan
is ook goed te zien auto is super netjes en blok loopt heel erg mooi. alleen dat stil staan is niet zo best voor de keringen merk ik nu
Waarom moeten de deksels eraf bij het vervangen van de nokkenaskeerringen? Gewoon een bijteltje man...wat een werk mensen![]()
moterkap er af,gril er af. radiator weg distributie los (wel netjes alles gemerkt)
komen we er achter dat we die keringen er niet af krijgen zonder die ... klepdeksel los te halen
dus morgen avond laten we het blok weer zaken klepdeksel er af en dan die keringen vervangen en dan alles weer dicht bouwen.
we vervangen gelijk de riemen weer ook maar gelijk de waterpomt alles ligt nu toch open
heb al wel besloten om van de winter het blok er uit te halen en op te frissen scheelt een hoop elende!!
nu loop je te haasten om hem voor spectacolo goed te krijgen
Hmm, daar kan ik me niets van herinneren. Je bedoeld niet de spietjes van de riemwielen toevallig? (die steek je er nl. zo uit)ik weet niet hoe ik het uit moet leggen maar er zitten van binnen 4 klemetjes over de nokas heen en de voorste moet er af dan kan je de
kering er af schuiven. we hebben het eerst zo geprobeerd maar die keringen krijg je er met geen mogelijkheid afgeschoven.