Roeltje 164

RE: 19 - 20 juli: SCARB Nachtrit - Smokkelrit

zo jul 20, 2008 10:30

En al wat nachtbrakers wakker???? :roll: :wink:
Die liggen vast nog te ronken....

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 20, 2008 11:44

Helaas, na de tussenstop te vaak fout gereden, de man met de hamer had mij en m'n navi goed te pakken dus we zijn eerder naar huis gegaan. :( Wel een hele leuke avond gehad en voor de tussenstop ging het prima, dus volgend jaar (limburgrit hopelijk ook gewoon) weer van de partij!

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo jul 20, 2008 12:46

Net thuis. Was een leuke rit, heb me super vermaakt. Leuke bochtige weggetjes en het weer viel allezins mee. Dat Baarle-Hertog moet maar gewoon geconfisqueerd worden. Zoveel grenspassages in een rit, dat slaat nergens op. Bleef maar met m'n paspoort zwaaien.......;-)

Dus complimenten weer voor Ronald & Seekle. Alles was super geregeld. Ook de 105 workshop had het prima voor elkaar. Had nog een radiateurdop voor mijn geexplodeerde exemplaar liggen. En die wijn, .......als het zomer wordt weten we daar een prima bestemming voor......;-)

Dankzij het goed gokken van 2 vragen (natuurlijk ter compensatie van enkele stomme fouten :? ) zelfs de overwinning kunnen opeisen...........of zoals Zaagtafel het pleegt te zeggen, "Karma was aan onze zijde deze nacht!" 8) Progeressie dus t.ov. de 3e plek van vorig jaar.

Blijf het een van de leukste evenementen vinden, zeker omdat ik nu heel erg naar m'n bed verlang............weltrusten................ :wink:
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

walfa
Member
Member

zo jul 20, 2008 12:50

Hier ook twee opgevers.
Was wel onze eerste nacht-rit ;-)

We konden het wegje rechtsaf net voor de snelweg niet vinden....
UIteindelijk bij een viaduct, wegje rechtsaf, maar niet met de juiste naam.
Terug naar de grenspaal en opletten of "de snelweg" geen kroeg oid is.
Weer niets. ff gebeld met de organisatie. En ja, je moest echt over een snelweg. Toch ff goed opletten was het advies :-)
Weer uitgekomen bij het viaduct. Nachtclub in en vragen of ze de bewuste weg kenden - nooit van gehoord.
Weer bellen, bleken we een aanwijzing verkeerd begrepen te hebben. weer terug :evil:
Vanaf daar ging het weer prima, maar wel ruim een uur aan het zoeken geweest :oops:
Veel dwalen op leuke binnenweggetjes. Was ook regelmatig blij met de carterbeschermenr :-)

Vanaf daar hebben we besloten direct naar de tussenstop te rijden omdat we anders niet gingen redden
Maar in de Bertone zit geen aansteker, dus geen TomTom.
Tijdens het zoeken ook nog eens aangehouden omdat we wat slingerden :-)
hoefden niet te blazen, maar moesten wel ff rusten....
Bij vertrek bleek ook het druklager meer herrie als normaal te maken en was het ook 02:15.

Dat was voor ons het "breaking point".
ff gebeld met de organisatie dat we nokten en naar huis gereden.

We vonden het hele leuke rit, maar je merkt bij veel aanwijzingingen dat we nog redelijk groen zijn.
En dat de rit 's nachts plaatsvindt geeft zeker extra dimensie aan het geheel.
achteraf vindt het jammer dat we opgegeven hebben, maar op dat moment leek het het beste.

Volgend jaar weer en dit jaar nog de "Giulia, Bertone, Montreal, Junior Zagato, Berlina rit".

Een paar foto's
Afbeelding
Afbeelding
Checkpoint
Afbeelding
Vollemaan
Afbeelding
Nu:
Giulia Super 1.3 ('73)

Gehad:
GT 1300 Junior (’72); Spider 1600 Junior ('73)
156 1.8 TS ('00); 159 1.8 ('09); Giulia 2.2 JTDm ('16)
Spider 2.2 JTS Exclusive ('07)
Fiat Stilo Abarth ('03); Abarth 500C 595 Turismo ('13)

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jul 20, 2008 14:20

Ook wij zijn weer ontwaakt uit een slaapje :wink:

Dit was voor ons de derde nachtrit. Wederom een zeer leuke en uitdagende rit die door de organisatie uitgezet is. Dat de rit door je eigen "achtertuin" gaat hoeft niet altijd een voordeel te zijn is wel gebleken :mrgreen:
Zo blijk ik al jaren langs het antwoord op de olympisch kampioen vraag te rijden :roll: Op naar volgend jaar zou ik zeggen ;) Wel jammer dat de opkomst wat lager uitviel dan voorgaande editie.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

zo jul 20, 2008 14:51

Karma was aan onze zijde deze nacht! :lol: :lol: :lol: :lol:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Frits
Guru
Guru

zo jul 20, 2008 15:27

Weer wakker en het was weer top. Het blijft een geweldige ervaring om midden in de nacht rond te rijden en als je uitstapt overal en nergens "Alfa brul-geluiden" te horen.

En ervaring telt.....(2de in de 3de nachrit die we rijden ;-) ).
Wat me dit jaar opviel waren de overstekende konijnen, egels, (jonge) poezen, 1 reetje :shock: (gelukkig ruim voor de auto), hazen en dronken fietsers. Dit waren er meer dan vorig jaar, maar dat zal wel aan de Tilburgse Kermis gelegen hebben.

Seekle, Ronald en de andere "boevenvangers" bedankt voor de organisatie van deze nachtrit in "onze vakantie achtertuin". Dit levert trouwens net zo veel voordeel als nadeel op. Nadeel: niet goed de aanwijzing lezen dus verkeerd/fout rijden. Voordeel: weten dat de zandpaden "recht en hard" zijn, dus cirkeltje-hoppen kan ook met 80 :driving: over de zandpaden!

Ik ben benieuwd naar de andere foto's
Laatst gewijzigd door Frits op zo jul 20, 2008 21:59, 4 keer totaal gewijzigd.
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jul 20, 2008 15:33

Zo,ik ben inmiddels mn bed ook weer uit.
Voor mij was dit mijn eerste puzzelrit ooit,en guess what,ik had geen zwaardere kunnen kiezen.
Samen met mn vriendin waren we al vroeg bij de 105 workshop.
Veel mensen ontmoet,en voor het eerst een zaag in het wild zien voortbewegen :)

Toen we voor de tussenstop bij het inmiddels beruchte streepje tussen baarle en nassau dus de verkeerde kant op geregen waren,en we weer een eitje mochten inleveren,werd ons gevraagd of we een verslag wilden schrijven voor het klaverblaadje.
Tuurlijk willen we dat,wat een eer zeg,eerste rit,en meteen een verslag mogen schrijven 8)
Daarom dus verder weinig tot geen beschrijving van onze nachtrit,die kunnen julie over een "paar" weken lezen in het volgende klaverblaadje ;)

We hebben het in ieder geval erg naar ons zin gehad,volgend jaar zeker weer,en dan proberen om wel de hele rit goed te rijden :oops:
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

zo jul 20, 2008 16:28

Hier ook een tevreden deelnemer van de rit! :)
Was voor ons de eerste nachtrit die we reden en moet zeggen: erg leuk!

Natuurlijk hebben we de nodige fouten gemaakt, het begon al door te stoppen bij een controlepost aan de linkerkant van de weg... #-o
Het ging helemaal fout bij het 'weggetje' rechts vlak voor de snelweg...wat hebben we gezocht naar die Meerenweg zeg :evil: !
We hebben twee opritten voor de snelweg E19 geprobeerd om daar de weg rechts (Meerenweg) te vinden, maar geen van beide klopten.
Uiteindelijk zoveel tijd verloren dat we de laatste 3 etappes van deel 1 maar hebben overgeslagen en naar de tussenstop zijn gereden. Daar bleek dat we in Zundert al een 'eindweg rechts' verkeerd hadden geinterpreteerd en zodoende de verkeerde weg richting snelweg hadden gekozen. We waren zeker niet de enige die daar fout zijn gegaan...

Tweede deel ging eigenlijk prima, ook het nodige zoekwerk moeten verrichten en uiteindelijk etappe 9 overgeslagen om op tijd de vragen die we hadden in te leveren bij het eindpunt. Ondanks dat we dus een aantal etappes hebben gemist toch gefinished! :lol:

Volgend jaar zijn we zeker weer van de partij, dan met groot licht om al het overstekend wild (konijen en duiven) beter te kunnen spotten :wink:
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

wims
Guru
Guru

zo jul 20, 2008 16:42

@ Brul(tm): oh, je bedoelt Gerben? :wink: Dat is hier op Flakkee zelfs bekend. (niet helemaal eerlijk, ik ken hem per ongeluk redelijk goed).

Als de rit wat vroeger gereden zou worden ben ik zeker kandidaat om de lampen eens te testen. Lijkt me een prachtrit om aan deel te nemen.

groetz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jul 20, 2008 16:55

Ook hier zijn de ogen weer open. Deze keer had ik, net als vorig jaar, de taak van navigator.
We waren lekker op tijd bij de 105 Workshop voor een kop koffie, gezellige praat en het bewonderen van de Alfa's (hoeveel deelnemers waren er?).

De grap van de organisatoren begon met de omwisseling van de eerste en 2e etappe in het routeboek, wat volgens mij iedereen wel in de gaten had. Bolletje-pijltje, geschreven aanwijzingen, klokwijzers, ingetekende cirkels, ingetekende pijlen, grensposten die je van je paaseitjes ontdeden of juist kado gaven, we kwamen vanalles tegen, super! Konijntjes die moesten rennen voor hun leven, egels die moesten hopen op een goede afloop, buurtbewoners die hun ochtendjas aantrekken om midden op de straat te gaan staan en dronken vrouwen die hun beste tijd hebben gehad maar nog wel een navigator probeerden lastig te vallen met hun 'charmes', alles was aanwezig om de rit onvergetelijk te maken!
Wij hadden zelf een systeem bedacht waarbij wij halverwege de ingetekende-pijlen route overstapten naar het zoeken van de cirkels, om daarna weer door te gaan met de pijlen-route, wat op zich lekker werkte, maar daardoor misten wij wel een controlepost die niet meer zo laat nog iemand had verwacht. Gelukkig waren ze bereid om nog even via de telefoon twee vragen te stellen, wat ons nog 1 paaseitje opleverde.
Uiteraard weer een paar instinkers, waarvan wij er twee niet hebben kunnen afwenden:
1. 'Volg Baarle Nassau' in de routebeschrijving, waarbij bijna iedereen de fout in ging, want links bleek Baarle-Nassau te zijn en rechts Baarle Nassau, ik zie al helemaal voor me hoe de organisatoren (super werk jongens!) al vooraf zich hebben zitten verkneukelen hierom.
2. Een letterbord lans de route waar IJ op stond. Deze mocht niet genoteerd worden, maar 1 letter op een bordje was nl. geldig......

Al met al was het een rnorm leuke nachtrit, echt een topper en nogmaals dank aan de organisatie, volgend jaar zijn wij zeker weer van de partij!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

zo jul 20, 2008 16:58

Even een paar mooie foto's van de opkomende zon die de hemel kleurt. Het bewuste plekje was doodstil (op een aantal ronkende Alfa motoren na :wink: ) en zeer rustgevend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

Ron@ld
Member
Member

zo jul 20, 2008 18:39

Een van de vragen in de rit was: Hoevaak kruist u een landsgrens? Het antwoord was 52 keer. Het grootste aantal hiervan kon u in Baarle Nassau/Baarle Hertog vinden.

Een overzichtskaart van Baarle. De gebieden aangegeven met een H-nummer zijn Belgisch (Baarle Hertog). En de gebieden aangegeven met een N-nummer zijn Nederlands (Baarle Nassau):
Afbeelding

Buiten Baarle ligt enclave 17:
Afbeelding

Ik heb in deze kaarten de route getekend. Tijdens Etappe 3 en 4 reed u de volgende route:
Afbeelding

Tijdens Etape 8:
Afbeelding

Er zijn in Baarle een aantal dingen waaraan je kan zien of je in Nederland of België bent:
- huisnummers, naast het huisnummer staat een belgisch vlaggetje (B) of een rode en blauwe streep (NL)
- op straat en op de stoep. Op straat en op de stoep zijn de grenzen aangegeven.
Afbeelding
GT 1300 Junior
75 2.0

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

zo jul 20, 2008 22:22

Zo, intussen ook weer onder de levenden... en tijd voor iets meer woorden dan vanmiddag...

Mijne (onze) hartelijke dank aan de organisatie voor een superleuke rit! We hebben ons zeer geamuseerd zowel door de "lekkere" weggetjes waar het heerlijk sturen was alswel het navigeren waar het teveel op routine vertrouwen, en dus niet scherp genoeg zijn, genadeloos werd afgestraft met het inleveren van een paasei! Zal niet alles verraden anders is er geen spanning meer over voor het verslag van Brolli in het Klaverblaadje maar het was precies zoals de nachtrit m.i. hoort te zijn!

De grootste blunder? Uh... dat we er maar 40 x naast zaten met het aantal grensoverschrijdingen..... :oops: :oops:

De hartelijke dank dus aan Ronald, & Seekle, alle andere vrijwilligers en de 105 Workshop voor de ontvangst, prijzen en het bij voorbaat redden van onze rit door de batenloze donatie van de radiateur dop!

Volgend jaar zijn we weer van de partij en dan gaan we weer echt weer alleen voor het meedoen en niet voor de knikkers!
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

tommaso
Guru
Guru

ma jul 21, 2008 12:35

Wat een geweldig mooie foto van die zonsopkomst met de 33 ervoor geparkeerd in het semi duister.
Had nog getwijfeld om een fototoestel mee te nemen. Nou voortaan gewoon doen dus.

Zoals mijn navigator Sergio al schreef een hele leuke rit met natuurlijk verschillende soorten aanwijzingen en de gebruikelijke instinkers.
Waar ik echt van baal is dat we het tweede 33 prototype fout hadden bij de startvragen.

Verder zoals vorig jaar wat toen mijn eerste nachtrit was lekker door de nacht gereden op doodstille plekken in Nederland.
Alhoewel de route niet over de Veluwe liep met wilde zwijnen voor je auto was een industrieterrein op de route vergeven van de konijnen die vol goede moed voor de auto gingen lopen draven. Ook nog diverse andere dieren hun lijf zien redden.

Zo'n nachtelijke toer deed de auto ook weer goed kon ik merken. Loopt nu nog wat lekkerder. De bekende Italian tune up.

Zag dat we een heel behoorlijk resultaat hadden geboekt ook al kwamen we weer in tijdnood op het eind.
Als je maar vaker meedoet gaat het vanzelf beter zo blijkt maar weer.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Terug naar “Evenementen”