Hmm toch zelf maar even op onderzoek,
Eerst de middenconsole verwijderd om de sensor met ventilatortje eens goed te bekijken, die willen namelijk wel eens vervuilen stof enz.
Dus schoongemaakt en even losgekoppelt, de multimeter op 200k weerstands meting en de sensor meten, vinger op de sensor waarde naar beneden vinger los weer omhoog
het ventilatortje draait ook, conclusie de binnensensor is goed.
Oke dan weer verder zoeken op diverse fora hebben ze het wel over de kachelklep, om daar bij te kunnen komen dat valt niet mee, eerst de bekleding onderaan de middenconsole weghalen
dan moet het dashboard kastje gedemonteerd worden om er goed bij te kunnen.
Hier de eerste foto met verwijderd dashboardkastje, met rood omcirkelt de gewraakte klepbediening.
Dan zie je het de electronische kachelklep bediening met de groene letter S er op
De gele pijl wijst naar het asje wat de klep verdraaid, de rode pijlen zijn de bevestiging boutjes 5.5 mm zeskant, de blauwe is het stekkertje die los moet worden gemaakt.
Nu heb ik dat kastje opengehaald, en dat is niet aan te raden als je de tandwielen verwijderd dan is het kastje ontregelt, ik heb aardig werk gehad om de goede positie weer te vinden
er zit onder het blauwe tandwieltje een soort van potmeterje
Door het gerommel in het kastje alles er uit en weer terug

werkt het weer, voor hoelang weet ik niet maar hij doet ut weer ,.... vrouwtje ook weer blij.
zijn er meer met de zelfde problemen, geen kachel en wel een warme motor en werkende airco,...... dat kastje is iig bij mij het probleem, dus vervangen is de beste optie.
BMP.