roberto alfa

motorproblemen misschien door automatische choke

di jul 08, 2008 22:22

hallo allemaal

ik zit nog steeds met het probleem dat mijn auto het niet doet. het probleem zit hem nog steeds dat de auto bij het starten goed draait maar zodra je twee of drie keer hebt gegeven dat hij alleen maar tot de 3000 toeren gaat en dan weer terug valt naar stationair en dan steeds dit herhaalt steeds. ik heb ondertussen de brandstofpomp vervangen maar die werkt goed dus daar ligt het niet aan. ik heb ook de bougies en kabels vervangen maar hier lag het ook niet aan. p.s. de bougies waren wel helemaal verteerd'. ik heb ook de luchtmassameter vervangen om te kijken of het hier dan misschien aan lag maar jullie raden het al dit was het ook niet. ik heb vandaag de bovenkant van de motor uitelkaar gehaald (de gasklep, luchtfilter en alle bedrading) het was wel erg vet maar voor de rest zag het er goed uit. ik heb nu het vermoeden dat het misschien aan de automatische choke ligt omdat als het de auto start dan is het natuurlijk met de choke maar zodra hij hem uit zet omdat het niet nodig is als hij warm is dat hij dan niet genoeg benzine krijgt

weet iemand voor mij de oplossing AUB

robert

Alfa Koen
Newbie
Newbie

RE: motorproblemen misschien door automatische choke

di jul 08, 2008 22:42

Hoi Robert,

Als je de auto start loopt ie dan onregelmatig? Dus van 3000rpm naar 900rpm en dan heen en weer?
Kan wezen dat de gasklep regelateur finito is of als je mazzel hebt stekkertje smerig is van de gasklep regelateur.

Groet,

Mathijs K.

Andretti Molletti

di jul 08, 2008 23:56

Gaaf....automatische choke op een injectiemotor!!

of een lhm op een crab uitvoering??

Vertel wat voor vierwieler heb je???

en het is je gasklepsensor of je stationairstelklep die open blijft staan! :wink:

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 11, 2008 19:11

andretti ,ben jij meteen met veel kennis begonnen of moest je eerst nog allerlei dingetjes leren?

je houding vind ik erg :( ,graag wat opbouwender kritiek...) of laat het achterwege...

maar enfin weer ontopic...

Terug naar “Algemene Technische vragen”