Gebruikersavatar
chu
Full Member
Full Member
Berichten: 328
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 12:34

cilinderkop

zo jul 06, 2008 22:04

Weet iemand het verschil tussen de kop van een 1.8 en een 2.0
Ik heb eerder ergens een topic over gelezen maar kan het niet meer vinden
Iemand een link ervan?
ik heb namelijk een tijdje geleden een dealtje gesloten met ruil dus de 2.0 kop
na uurtje te hebben gekrabt aan de ouwe pakking ging ik maar aan de voorkant schoonmaken dikke derrie zat erop
En tot me verbazig zag ik dit :cry:

Afbeelding
Afbeelding

alfetta20Qo
Newbie
Newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 23, 2007 22:34

RE: cilinderkop

zo jul 06, 2008 22:21

dat is balen...
Op de fotos ging het nog wel de goede kant op
ik weetniet wat de verschillen zijn maar ik denk dat er tochwel wat verschil in zit..

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: cilinderkop

ma jul 07, 2008 00:41

Dus je ruilt een cylinderkop (ok, tegen de verkeerde omdat je niet keek) maar waarom ruilde je de kop dan?

Omdat de kop die onder de derrie zat beter zou zijn dan degene waartegen je ruilde? En zou je die dan gewoon even op je motor schroeven - zonder controle verder?
deze vragen hier omdat ik de redenatie hierachter niet snap.
net als deze zin:
ik heb namelijk een tijdje geleden een dealtje gesloten met ruil dus de 2.0 kop
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
chu
Full Member
Full Member
Berichten: 328
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 12:34

Re: RE: cilinderkop

ma jul 07, 2008 01:56

Dus je ruilt een cylinderkop (ok, tegen de verkeerde omdat je niet keek) maar waarom ruilde je de kop dan?

Omdat de kop die onder de derrie zat beter zou zijn dan degene waartegen je ruilde? En zou je die dan gewoon even op je motor schroeven - zonder controle verder?
deze vragen hier omdat ik de redenatie hierachter niet snap.
net als deze zin:
ik heb namelijk een tijdje geleden een dealtje gesloten met ruil dus de 2.0 kop
Sorry ff voor de duidelijkheid opnieuw
Ik had toen mijn velgen tegen de kop geruild met bijbetaling
maar omdat ik vaker met de vorige eigenaar heb gehandelt heb ik hem eigenlijk blindelings vertrouwd ( ik denk trouwens dat het een vergissing is)
Op die dag was ik bijna de hele dag onderweg en savonds aangekomen was ik erg duf en moe
Ik wist al van te voren dat de kop aangepakt moest worden dus direct erop schroeven zou zowiezo niet lukken.
Maar wat ik wou vragen wat de verschillen precies zijn tussen de kop van een 1.8 en een 2.0, want ik heb nog een onderblok en carter liggen maar dat komt allemaal van een 2.0 en ligt niet binnen handbereik

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1255
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

RE: cilinderkop

ma jul 07, 2008 07:41

Grootste verschil:

1.8 boring 80 mm
2.0 boring 84 mm

Gaat niet passen lijkt me.

Groet,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Gebruikersavatar
chu
Full Member
Full Member
Berichten: 328
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 12:34

RE: cilinderkop

ma jul 07, 2008 10:59

Topp bedankt

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7075
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: cilinderkop

ma jul 07, 2008 20:46

Als hij wel past heb je door de kleinere verbrandingsruimte wel een hogere compressie.. 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Speeder

Re: RE: cilinderkop

ma jul 07, 2008 20:53

Als hij wel past heb je door de kleinere verbrandingsruimte wel een hogere compressie.. 8)
En een lager specifiek vermogen ;)

Terug naar “Algemene Technische vragen”