Het betreft een Alfetta 1600 van 1980
Er is een splinter nieuwe LPG installatie in gebouwd met een verdamper met twee uitgangen.
Mengstukken zitten tussen luchtfilter en carbs.(Dellorto,s)en steken een wat de venturi in.
Het volgende gebeurd er:
Auto loopt moeilijk stationair slaat soms af en het lijkt erop dat hij te rijk staat pakt daardoor ook moeilijk op.
Als de koelventilator aanslaat gaat de motor opeens mooi rond lopen en loopt dan ongeveer 300 toeren meer stationair,
Slaat de vin weer af dan stort hij weer in.
Er is gecontroleerd op vacuum lekkage we kunnen niets vinden op benzine loopt de auto perfect.
Dus het moet echt in het LPG gezocht worden.
Ik weet ook wel dat ik op LPG geen hoge verwachtingen mag hebben bij stationair draaien maar je wordt er wel gek van als hij elke keer afslaat als je afremt.
Na een tijdje snelweg lijkt het beter te gaan maar na verloop van tijd is het weer het zelfde liedje.
Ik heb dezelfde setup in een Giulia Super gehad en werkte perfect.
Wel moet ik opmerken dat de ene slang naar het mengstuk een stuk korter is dan de andere beide hebben een doorstroombegrenzer t stuk in de slang.
Heeft er iemand nog een tip?
Alvast bedankt voor de moeite.
gr Jan
p.s.
Gelieve flauwe opmerkingen zoals gas is om op te koken achterwege te laten daar heeft niemand wat aan.