Mooiste is je radiateur wegbrengen en er schroefdraad in laten solderen voor een thermoswitch.
Dat moet te regelen zijn! (zelfs voor mij...

)
Daarmee schakel je dan een relais en daarmee weer je fan.
Is er ergens een schemaatje hiervan te vinden? Ben geen elektriek genie (eigenlijk geen enkel genie...

) maar met een schemaatje kom ik er wel uit denk ik... Nog suggesties voor wat voor relais er precies gebruikt zou moeten worden?
Een fan kies je uit de diverse auto's die er staan.... draai alleen nooit de draairichting om ve fan. De blazers zijn blazers en de zuigers zuigers om het zo maar te zeggen

Duidelijk!
Een nwe thermoswitch (universeel) kost ook maar een of twee tientjes.
Zijn die er ook als instelbare versie? Of is dat gewoon een kwestie van onderdelenboeren aflopen en vragen?
Is er buiten de huidige thermostaat om nog een andere mogelijk oorzaak voor het zo koel bijven van de motor? Ik heb de thermostaat een aantal jaren geleden al gewisseld omdat ie met die nog koeler liep maar onder de 80 graden blijven lijkt me nog niet echt ideaal... of vergis ik me?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...