WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

stuurhuis 155 wisselen, subframe los?

zo jun 22, 2008 06:42

Ik wil vanochtend vroeg wegrijden om een dagje van de duitse autobahn te gaan genieten, begint als ik net de straat uit rij m'n stuurbekrachtigingspomp te protesteren, dus ik terug naar huis, ATF bijvullen, pomp stil. Mooi, opgelost, opnieuw op weg. nog geen 100 meter verder dan ik de vorige keer kwam weer kabaal, oeps, er is iets echt mis.... Ik kijk eens onder de auto en het loopt in een dun straaltje van m'n subframe op straat, da's niet goed dus. Omgekeerd, zonder bekrachtiging naar huis gereden (valt nog best mee, ondanks het 2.5 stuurhuis) en thuis afgebeld naar m'n medereiziger.... :(

Ik heb een goed stuurhuis liggen (lag klaar voor in de V6) maar ik zie het niet zo zitten om op straat (Almere, sleutelverbod) m'n subframe er onder vandaan te moeten draaien. Zijn er mensen die het gelukt is om het via de zijkant (wielkast) te verwisselen? Los halen kan op zich wel, iig bij een 8V, maar volgens mij moet je voor vastzetten toch meer ruimte en zicht hebben? Als het je gelukt is, wat is de truuk? Omdat ik m'n pomp niet stuk wil hebben ben ik niet van plan om nog ver met de auto te rijden, naar de DHZ of naar Alfacentro rijden is dus een laatste redmiddel... Ik zit nog te denken aan het doorlussen van m'n stuurpomp zo lang, maar dat is ook een vervelend klusje. Sslangen die niet op elkaar passen en zo, dat is best een dure hobby als je dat kapot snijdt.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: stuurhuis 155 wisselen, subframe los?

zo jun 22, 2008 08:02

Dat is/was ik dus :wink:

Maar kan gebeuren, geen probleem. De oplossing hiervoor komt vanzelf, heb geen overdreven haast.
Maar dat genieten op de duitse autobahn met een aanhanger zal wel meevallen hoor :twisted:
In ieder geval succes met het herstel.

Groetjes,
Marc
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: stuurhuis 155 wisselen, subframe los?

zo jun 22, 2008 12:40

Update: het stuurhuis zelf is droog, er is een retourslang stuk geschuurd. Zo te voelen gaat het met wat geluk het verwijderen van het schakelstangen-mechaniek nog goedkomen ook. Niet dat dat nou een makkelijk klusje is, maar goed...

Terug naar “Algemene Technische vragen”