Ron GS
Full Member
Full Member

RE: verstelbare schokbrekers

vr jun 20, 2008 21:37

Heb een Intrax RS onderstel onder de 75. Toen ik hem kocht was de bodemspeling met de CSC middenpijp zo'n 4,5 cm. Derhalve de auto ongeveer 2,5 cm hoger gezet. Hij kon overigens ook nog zo'n 2,5 cm naar beneden. Dempers achter zijn instelbaar wbt "hardheid" in de kofferbak, voor wbt "hardheid" onder de auto met een draaiknop. Wbt de hoogte moeten de wielen eraf en met sleutels de ringen desgewenst omhoog of omlaag. Als ik echt van de drempels af wil zijn moet ik of verhuizen of de auto 5 cm hoger zetten. Nmm is dit niet wat je zoekt, het instellen doe je niet 3x per dag. Zou inderdad eens voor en Citroen-achtige oplossing rondkijken. (kost ben ik bang bijne net zoveel als een 2e Alfetta/75 erbij.

gr Ron

Afbeelding

Afbeelding

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: verstelbare schokbrekers

zo jun 22, 2008 12:08

FF een SZ onderstelletje scoren en dat onder de alfetta schroeven. Kost wat moeite om het te vinden en kost wat om het te kopen en kost wat moetie om het te monteren maar dan heb je wat je zoekt.......
Maar als je ipv alleen andere schokdempers en verlagen ook de torsiveren van je alfetta upgrade (de originele zijn slappe hap) en zelf de uitlaat fatsoenlijk op maat maakt onder de auto ipv de standaard originele italiaanse lapzap passing kan je met een behoorlijk lage alfetta zonder problemen rond rijden ipv alleen kruipen omdat anders alles tegen het asfalt slaat.
Mzzl,
DJ
Of koop alleen de hydraulische voor/achter dempers bij Tuynder (voor een fractie van de oorspronkelijke nieuwprijs). Maak zelf je hydraulische leidingen, een olieopvangvat, vullen met LHM van Citroën en een hydraulische elektrischepomp aan koppelen. Misschien kun je wat Citroën onderdelen halen van de sloopt. Klaar is kees.

Wil je het echt goedkoop en nog makkelijker.
Koop dan alleen de voorste hydraulische dempers, want meestal heb je alleen voor een hoogte probleem (of juist laagte probleem, zie ook Ferrari en Lambo).
Zorg dan dat je achter passende dempers hebt (koni rood of geel).

Moet wel bekennen dat ik geen idee heb in hoeverre een Alfetta ophanging verschilt van een 75 of SZ voorwielophanging.
Maar daar kun je zelf prima uitkomen denk ik.

Kosten?
Ik geloof dat Tuynder nu €500-750 per demper vraagt.
Rest haal je voor een paar knaken van de sloop.

Terug naar “Algemene Technische vragen”