_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Remklauwen en schijven achter

do jun 19, 2008 17:24

Op de weg heb je echt zat aan de remmen aan de bak! (my 2 cents)
Niet iedere openbare weg is zomaar een openbare weg, voor mijn toepassing is een handrem en apk must.
Lassen aan je dion [-X foetsie APK.
APK oplossing is 105 klauwen op de bak en een electrische handremcylinder, evt icm geventileerde SZ schijven.
Daarmee kan je echt wel even trappen op de N'ring zonder problemen. Is een snel circuit, rijwind zat.
Bij veel bezoekjes aan Zolder zou ik me ook zorgen gaan maken over mijn remmen, maar over mijn koppakking des te meer!
Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Ex-muhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: RE: Remklauwen en schijven achter

do jun 19, 2008 19:21

Op de weg heb je echt zat aan de remmen aan de bak! (my 2 cents)
Niet iedere openbare weg is zomaar een openbare weg, voor mijn toepassing is een handrem en apk must.
Lassen aan je dion [-X foetsie APK.
APK oplossing is 105 klauwen op de bak en een electrische handremcylinder, evt icm geventileerde SZ schijven.
Daarmee kan je echt wel even trappen op de N'ring zonder problemen. Is een snel circuit, rijwind zat.
Bij veel bezoekjes aan Zolder zou ik me ook zorgen gaan maken over mijn remmen, maar over mijn koppakking des te meer!
Groeten, Pieter
En hoe zit dat met gecamberde achterassen dan....mag dat wel :wink: Als we zo gaan beginnen dan is mijn ts al lang niet meer apk waardig.
Ik kijk gewoon naar moeilijkheid, kosten en performance en dan lijkt een outboard conversie goedkoper!
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: RE: Remklauwen en schijven achter

do jun 19, 2008 20:14

Niet iedere openbare weg is zomaar een openbare weg, voor mijn toepassing is een handrem en apk must.
Lassen aan je dion [-X foetsie APK.
APK oplossing is 105 klauwen op de bak en een electrische handremcylinder, evt icm geventileerde SZ schijven.
Daarmee kan je echt wel even trappen op de N'ring zonder problemen. Is een snel circuit, rijwind zat.
Bij veel bezoekjes aan Zolder zou ik me ook zorgen gaan maken over mijn remmen, maar over mijn koppakking des te meer!
Groeten, Pieter
En hoe zit dat met gecamberde achterassen dan....mag dat wel :wink: Als we zo gaan beginnen dan is mijn ts al lang niet meer apk waardig.
Ik kijk gewoon naar moeilijkheid, kosten en performance en dan lijkt een outboard conversie goedkoper!

als er gewoon netjes gelast is denk ik niet dat dit problemen geeft bij de APK. mijn neef is keurmeester en als je ziet wat voor verbouwd montster hij aan het bouwen is :shock:

plus als het netjes gelast is en er profie uitziet. ze kijken eerder raar als schijven tegen de bak aan zitten als dat ze in de achterwielen zit. zeker als je een APK keurmeester hebt die niet bekend is met de auto's en dan nog als dat ding zijn remvertraging haalt en een mechanische handrem heeft vinden ze het allang best. je mag tegenwoordig al op 4 verschillende wielen op APK komen dus waar praten we over :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Remklauwen en schijven achter

vr jun 20, 2008 10:09

Lassen aan draagarmen ophanging = afkeur, dat zijn de regels.

Het is idd zo dat een keurmeester die de 75 niet kent, gewoon zal goedkeuren als het laswerk aan de achteras er net zo goed uitziet als de originele lassen, simpelweg omdat de keurmeester dan geen idee heeft dat er aan gelasd is.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4468
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Remklauwen en schijven achter

vr jun 20, 2008 10:25

Lassen aan draagarmen ophanging = afkeur, dat zijn de regels.

Het is idd zo dat een keurmeester die de 75 niet kent, gewoon zal goedkeuren als het laswerk aan de achteras er net zo goed uitziet als de originele lassen, simpelweg omdat de keurmeester dan geen idee heeft dat er aan gelasd is.

Groeten, Pieter
Precies!!!!! Dus brand af en las vast die handel. Netjes werken en afwerken en apk doen bij een garage waar ze nog nooit van een 75 gehoord hebben. En klaar ben je. Gaan haan die er naar kraait. :D

MZzl,
DJ

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Remklauwen en schijven achter

vr jun 20, 2008 10:55

en zo is er voor alles een oplossing :jumping:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Reinders
Junior Member
Junior Member
Berichten: 50
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 13:40
Locatie: Empel

Re: RE: Remklauwen en schijven achter

vr jun 20, 2008 20:48

:lol: shoot ook al door mijn hoofd
Das dus al 2 setjes... wie volgt :jumping:
3 setjes :wink:
Bedankt voor de informatie.
Ik kan 2 setjes gebruiken.

Nu al 5 setjes :lol:

Gebruikersavatar
Reinders
Junior Member
Junior Member
Berichten: 50
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 13:40
Locatie: Empel

RE: Remklauwen en schijven achter

vr jun 20, 2008 20:51

Wij zijn van plan om een 3.0 V6 te gebruiken dus ik denk dat we de voorremmen ook moeten gaan aanpassen.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of hier mensen ervaring mee hebben.

Groeten

Robbie

Jeroen-75

Re: RE: Remklauwen en schijven achter

zo jun 22, 2008 20:14

Wij zijn van plan om een 3.0 V6 te gebruiken dus ik denk dat we de voorremmen ook moeten gaan aanpassen.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of hier mensen ervaring mee hebben.

Groeten

Robbie
en dan vooral de ervaring met de maten en diameters van schijven en klauwen. en eventuele bevestigings beugels.

Gebruikersavatar
Ruben75
Newbie
Newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: vr mei 05, 2006 18:01
Locatie: Apeldoorn

RE: Remklauwen en schijven achter

di jun 24, 2008 23:11

Hier meldt zich nummer 6!

(mits op redelijk korte termijn!)

Hoe kom je uit met de 75 voorschijven, als de flezen worden afgedraaid?
Komt de schijf dan te ver naar binnen en zo ja, hoeveel?

Lemans
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 12:39
Locatie: Riemst - Limburg /Toucy France

RE: Remklauwen en schijven achter

vr jul 11, 2008 14:09

Hallo Iedereen,

ben terug van vakantie ...., waar staan we eigenlijk?
Wie wil nu wat? Indien nodig bouw ik een nieuwe as en zet de ombouw stap voor stap op het forum.
Er is nog een mannier om wat camber in te stellen op de dion-as. Iemand al eens gehoord dat gloeipunten zetten en afkoelen met water materiaal doet krimpen?

Groetjes

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1842
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: Remklauwen en schijven achter

vr jul 11, 2008 14:18

Hallo Iedereen,

ben terug van vakantie ...., waar staan we eigenlijk?
Wie wil nu wat? Indien nodig bouw ik een nieuwe as en zet de ombouw stap voor stap op het forum.
Er is nog een mannier om wat camber in te stellen op de dion-as. Iemand al eens gehoord dat gloeipunten zetten en afkoelen met water materiaal doet krimpen?

Groetjes

Johan,

Ik zit eigenlijk nog op die CAD file te wachten.... :wink:
Kun jij de krimp zo gecontroleerd laten plaatsvinden dat je zo de achteras kunt camberen? Ik heb m gewoon open geslepen en opnieuw dichtgelast :roll:

Bas
Shut up and ride!

Lemans
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 12:39
Locatie: Riemst - Limburg /Toucy France

RE: Remklauwen en schijven achter

vr jul 11, 2008 14:25

Voor Reinders,
Voor het upgraden van remmen , of ze nu vooraan staan of achteraan , heb ik een beproefd concept.
BMW heeft standaard schijven tot van 240 tot 340 mm doormeter. Deze zijn uitzonderlijk sterk en wegens massaproductie
ook vrij goedkoop. Kunst is enkel om ze om te vormen zodat ze kunnen gebruikt worden met een herbruikbare "centers".
Deze "centers" kan je dan weer uitvoeren als "zwevend" zodat met gebarsten schijven kan worden verdergekoerst.
(Dit is niet aangewezen maar handig voor een 24h race)

Lemans
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 12:39
Locatie: Riemst - Limburg /Toucy France

RE: Remklauwen en schijven achter

vr jul 11, 2008 14:30

Hey Bas,

Je herhaalt het krimpen tot je de gewenste hoek hebt verkregen.
Nu, dat doorslijpen en opnieuw lassen is geeft ook geen problemen hoor.
Voor de dxf's zal ik een beetje vast doordat "windows XP service pack 3" mijn werk-PC danig overhoop
heeft gehaald. Autocad werkte niet meer en ik kreeg bij installatie steeds foutberichten.
Dat is nu opgelost...

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1842
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Remklauwen en schijven achter

vr jul 11, 2008 14:40

:thumbs:

Ik zie t vanzelf verschijnen
Shut up and ride!

Terug naar “Algemene Technische vragen”