johannes

Probleem met koppeling

di jun 17, 2008 18:43

Sinds gisteren heb ik een probleem met het schakelen in mijn 146 TS. In het begin kreeg ik hem niet meer in zijn 1 en de achteruit maar later kreeg ik hem ook niet meer in een andere versnelling.
Nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer in een versnelling als de motor loopt, ook niet als ik een aantal maal de koppeling pomp.
Ook zit er minder druk op het koppelingspedaal. Als de moter uit is en ik hem in de versnelling zet lukt het wel maar als ik dan ga rijden krijg ik hem niet meer in een andere versnelling.

Wat heel raar was dat toen ik hem in zijn 1 had en ik het koppelingspedaal ingetrapt hield de auto toch ging rijden. De koppeling slipt verder niet.

Mijn vraag is waar ligt het aan? Is het de hoofd- of hulpkoppelingscylinder of is de gehele koppeling aan vervanging toe? Of heeft het iets met de versnellingsbak te maken?
Als ik naar de garage ga, denk ik dat ze al snel er een hele nieuwe koppelingsset in willen zetten terwijl het misschien eenvoudiger op te lossen is.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Probleem met koppeling

di jun 17, 2008 19:01

Het is 1 van je 2 cylinders inderdaad. Druppelt de cylinder op je versnellingsbak vloeistof?

johannes

di jun 17, 2008 19:36

Het is 1 van je 2 cylinders inderdaad. Druppelt de cylinder op je versnellingsbak vloeistof?
Dat moet ik even gaan onderzoeken. Waar kan ik de cylinders precies vinden dan? Dat betekent dan ook dat er niet een compleet nieuwe koppelingsset in hoeft? Of is het beter om het geheel te vervangen?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 17, 2008 20:49

de platen, druklager en drukgroep zal nog niets mee mis zijn, als ik je verhaal zo hoor. De symptomen die je noemt zijn allemaal te verklaren met verlies van hydrolische druk. Dat is of in de hoofdcylinder of in de hulpcylinder. Je kan de cylinder vinden door naast je cylinderkop te kijken waar je versnellingsbak aan je motorblok vast geschroefd zit. Daar zit een metalen ding met een hydrolische slang er aan. Ik heb geen foto's van een 145/146 TS maar een ander forumlid wil die vast even plaatsen.

Andretti Molletti

di jun 17, 2008 22:35

onder je accu zo'n lekkende vieze zwarte ijzeren gare hulpkoppelingscilinder... je kent dat wel ;)

Terug naar “Algemene Technische vragen”