Een veerpootbrug die goed vast geschroefd wordt, levert prima stevigheid. Ja, je krijgt een andere krachtenverdeling in je chassis, maar als de brug goed ontworpen is zal je juist de druk op de buitenste veerpoot in een bocht beter verdelen waardoor de krachten in je chassis beter worden. De bedoeling van zo'n brug is om te zorgen dat je camber niet wijzigt bij inveren en bochten rijden, mocht je dus met de camber gaan "rommelen" door de wagen op te krikken voor je de veerpootbrug er tussen zet, zal je een methode moeten vinden om daarna de camber weer in orde te krijgen. Als je door het plaatsen van de brug je auto "scheef" maakt heb je een probleem, dat zal je wel op moeten lossen, anders zal je auto altijd naar 1 kant trekken. Alleen al om dit soort problemen te voorkomen is het handiger om een brug te nemen die gewoon goed past op een auto die op de grond staat waarvan het camber al goed staat. Zolang die brug maar goed vastgezet is en niet kan bewegen zit je goed.
Wel of niet spanning op de brug zetten is niet echt relevant, want de kracht die je daarmee op je chassis zet zal door de spanning in je chassis worden opgeheven. Het gaat dus om een veerconstante waar je mee bezig bent, die is met of zonder voorspanning echt hetzelfde dus de hoeveelheid energie die nodig is om je auto te vervormen is hetzelfde, met of zonder voorspanning.
Helemaal mee eens
Ik denk zelf omdat het eerst een goed verkochte product was en nu er bijna geen intresse in hebben dat ze gauw gemaakt worden
Of nog gewoon oude bruggen hebben liggen
Normaal moet je de auto niet opkrikken
Het kan gewoon zijn dat er al te erg is in gerace't
Dat die daarom niet meer past
Check dan alles even naar of brengen hem naar een alfadealer en laat die het bekijken of beslissen
Heeft het er niet te maken dat jullie auto is verlaagt ?? kan ook nog welles de oorzaak zijn
Dat het allemaal eerst weer afgesteld moet worden wat al een keer eerder is vermeld in een topic


