dvermaat
Member
Member
Contacteer: Website

nieuwe console, dashboard en weigerende deur

wo mei 21, 2008 22:17

Vandaag begonnen met het wisselen van het dashboard en de console.
Opzich zit er wel vooruitgang in maar loop toch tegen wat zaken aan die ik even aan jullie wil voorleggen:

- Op welke stand ik de schuif voor de luchtstroom regeling zet er komt geen lucht uit de openingen in het console
(slangen wel aangesloten uiteraard), raam en voeten werkt wel.
Wat kan dat zijn.

- Dan de schakelaar voor de aanjager, ik merk geen verschil tussen de eerste of de 2e stand.
Weerstand stuk ofzo? waar zit die?

- Van het dashbord heb ik meteen ook alle moertjes, klemmetjes en lampjes vernieuwd, via prins bredevoort had ik een complete set besteld.
Ik kreeg 2 soorten lampjes ronde bolletjes en wat slankere puntige lampjes
Echter bij het verwijderen van de oude zag ik dat daar alleen de bolle inzaten.
Als ik dat bij de nieuwe ook doe dan kom ik te kort.
waar moeten die puntige lampjes in?, aan de fitting kan ik het niet zien die passen allebei hoewel ze er wel iets anders uitzien.

- Het rechter portier wil niet open vanaf de buitenkant, van binnenuit wel en dat komt doordat de hendel binnen het nokje wat de deur open laat gaan verder omhaalt dan de buitenknop.
Nu hoor ik overal oooohw dat kun je stellen, oke heel fijn maar hoe? ik kan nergens aan draaien of de kabel verstellen lijkt

Wat mis ik?
Laatst gewijzigd door dvermaat op zo jun 08, 2008 14:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Nu:
Gehad:
[url=http://www.davidvermaat.nl/coppermine/t ... p?album=47]Giulia Super lusso, hawthorn white[/url]
147 2.0 Distinctive selespeed
33 1.5 ie imola

jrjacobs
Junior Member
Junior Member

RE: nieuwe console

wo mei 21, 2008 22:21

wb de schakelaars..daar kun je gewoon de ring die bovenop zit eraf draaien en vervolgens de schakelaar vanaf de onderkant wegtrekken.

dvermaat
Member
Member

zo jun 01, 2008 19:41

iemand nog tips over de andere dingen?
Nu:
Gehad:
[url=http://www.davidvermaat.nl/coppermine/t ... p?album=47]Giulia Super lusso, hawthorn white[/url]
33 1.5 ie imola

GT 75V6
Guru
Guru

zo jun 01, 2008 19:44

Kachelhuis niet helemaal fris meer waardoor de klep niet naar de 'dashboardstand' wil?
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

dvermaat
Member
Member

zo jun 01, 2008 20:20

zou kunnen maar het bewegen van de hendels voelt normaal
Nu:
Gehad:
33 1.5 ie imola

dvermaat
Member
Member

zo jun 08, 2008 13:56

vooral de lampjes van het dashboard en het weigeren van de deur zijn nu actueel ;iemand???
Nu:
Gehad:
33 1.5 ie imola

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: nieuwe console, dashboard en weigerende deur

ma jun 09, 2008 23:16

deurpaneel eraf, het wijst zichzelf. Het slot is wel degelijk verstelbaar. Schroef maar even de greep eraf, met een lang dopje 8. (twee moertjes)
De hevel drukt de pal niet voldoende naar beneden. Dat doet ie van binnenuit wel.

Kachel: simpel. Ligt wel erg aan het type. Maar: je hebt basically twee schuiven. Een warm/koud en een hoog/laag. deze hebben beide kabels met een binnen en buitenkabel. War er gebeurt is dat de buitenkabel meeschuift.
Eerst: heb je een ouwe kachel? Dus met de klep onderaan in het midden? Ja? Dan de schroef onder de asbak losschroeven, dan wijst het zich vanzelf.
Nee? Dan moet je links onder gaan graven, bij de kachelkraan, en daar zit hetzelfde verhaal, de buitenkabel schuift mee. Moertje 7 aandraaien.

Lampjes: Er zijn zoveel verschillende dashes. Foto van de jouwe graag. Type auto zegt me niet genoeg, er is zoveel gemixt en gematched, niet noodzakelijk door de fabriek. Foto van je dash and all will be revealed...
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 09, 2008 23:18

aanjager: oude types, dus met klep in de kachel onderaan in het midden, hebben een motor met maar een stand.
Latere hebben twee standen a la Nuova/Berlina. Soms worden schakelaars verwisseld. Je hoort bij de oude kachel een schakelaar met een stand te hebben.Of twee standen dus. aan en uit.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely

dvermaat
Member
Member

di jun 10, 2008 22:54

Ik moet het dus zoeken bij de buitengreep die had ik er nog niet afgehad.
Bedankt voor de tip.

Wat betreft de kachel:
Ik heb een Nuova en een 3 traps schakelaar voor de kachel (als je uit meerekend)
hij werkt wel op beide standen maar hij blaast niet harder ofzo
Nu:
Gehad:
33 1.5 ie imola

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

di jun 10, 2008 23:04

Nuova blower: gele draad stand een, geel zwarte, en een gele . Bij frissere kachelmotoren een rode en een blauwe draad. (en een zwarte maar das massa, en die is bij jou aangesloten anders deed ie niks). Rood cq blauw zijn stand een en twee. Sluit je ze verkeerd om dan draait ie in beide standen even hard. Eerst proberen stekkertjes om te zetten links onder de kachel.

Rik

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jun 13, 2008 16:45

en?

dvermaat
Member
Member

za jun 14, 2008 11:23

Ben nog niet zover, het vervelende bij hobbyen is dat je tussendoor steeds even weg moet om te werken...., morgen schijn ik nog een uurtje wat te kunnen doen
zal nog wel even een foto posten van het dashboard voor die lampjes.
Nu:
Gehad:
33 1.5 ie imola

dvermaat
Member
Member

zo jun 22, 2008 16:16

@ Rik,

De blower heeft iinderdaad rood en blauw, en omdraaien was de truck
in stand 2 draait de blower nu langzamer dan in stand 1
nu dacht ik eigenlijk dat hij van langzaam naar snel moest maar oke dat boeit niet

De deurklink is er nu ook af maar ik zie nog niet hoe ik deze moet verstellen
maar ga nog even goed kijiken.
Nu:
Gehad:
33 1.5 ie imola

Terug naar “Algemene Technische vragen”