Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3038
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

zo mar 16, 2008 21:40

en hij doet het inderdaad!! 8) 8)
Verkouden geworden :jumping:

Groetjes,
Marc
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

zo mar 16, 2008 21:48

Dus Dominic heeft de goede verkocht :?:

pgeerings

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

wo apr 02, 2008 12:57

Mooi onderwerp, ik heb dus ook zo'n prachtig apparaat bij mijn 75 turbo, echter geen flauw idee hoe ik dat ding moet monteren, ik dacht dat ik vanalles zou moeten lassen en aanpassen. Heb iemand voor mij een foto zodat mij duidelijk wordt waar en hoe ik dat spul moet monteren :oops:

Gebruikersavatar
AlfaTony
Guru
Guru
Berichten: 1171
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 11:11
Locatie: Brabant

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

wo apr 02, 2008 16:18

Zou jij hier een foto kunnen plaatsen om te laten zien hoe het eruit ziet.?
Ziet het er ongeveer zo uit?

Afbeelding

Gr. Antonio
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

wo apr 02, 2008 20:33

bijvoorbeeld.

pgeerings

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

wo apr 02, 2008 21:14

:shock:

Ik kom zelf tot zover
Afbeelding

Tsja, daar was ik al bang voor, dat gaat me thuis met mijn bosch boormachine niet lukken. Het is wel een nette oplossing, maar eigenlijk vind ik het ook een beetje zonde om die pijp zo definitief aan te passen.
Kan dat nou niet anders...

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

do apr 03, 2008 09:17

Je zou ook een gat in het rubber kunnen maken en een constructie bedenken dat je hem daarop zet.
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

pgeerings

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

do apr 03, 2008 19:31

Hmmm, de slang aanpassen, het is natuurlijk wel zo dat er 1,5 bar op komt te staan, moet ik op de een af andere wijze toch dicht zien te krijgen. Als ik het goed begrijp is dit de enige plaats om de DV te monteren ?

Gebruikersavatar
mark156
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 524
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 21:34

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

za mei 24, 2008 16:54

Neeeee joh, gewoon ff een T-stukkie kopen bij een autosportwinkel, mijn merkadvies is Silicon Hoses. Zelfde kwaliteit en constructie als Samco maar zonder de naam en zeer grote prijskaartjes(ongeveer een A4-tje), was zelf 18 Euri kwijt bij Biesheuvel! T-stuk monteer je op de plek van de slang tussn turbo en losse bochtstuk, je moet wel een sparing maken in dat alu bochtstuk trouwens. Vervolgens dumpvalve aansluiten met een klein t-sukje op de onderdrukleiding van de voorste brandstofdrukregelaar en klaar-is-kees, blazen maar. Heb zelf ook een Forge op mijn 75tb, afgesteld met gele veer en 2 shims(setje van Forge), werkt perfect, stevige sis en geen storing meer. Had dv overgenomen van collega uit een getotallde Charade GTti, alleen gele veer erin. Dat was iets te slap,bij sprintje sprong MM in de storing bij schakelen, afgesteld en nu goed. Maatvoering van de turbopijpen is een standaardmaat, 51 mm meen ik, en 25 mm voor de dumpvalve. Suc6 :thumbs:

pgeerings

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

ma jun 09, 2008 15:53

Hatsjie :D , hij werkt. Ik heb even gekeken naar een t-stuk slang te gebruiken, echter de ruimte tussen de aluminiumdelen is kleiner de opening van de dumpvalve, dus dan maak je geen volledig gebruik van de dumpvalve. Heb toen toch maar de aluminium bocht laten aanpassen en een prachtig pijpje erop laten lassen, daar de Forge FMDV004 dumpvalve op, (zilverkleurig was mooier geweest) en ssssst. Echter blies ik na een mooi ritje de rubbers eraf, waardoor ik nieuwe rubbers en klemmen heb geplaatst. Het werkt geweldig. 8) Het is een beetje krap, dus daar moet ik later nog even wat aan doen, misschien een open lucht filter of zo'n CDA apparaat.

Afbeelding

Afbeelding

De vacuumzijde met een t-stukje aangesloten:

Afbeelding

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

ma jun 09, 2008 23:20

heb jij geen problemen datie opengeduwd wordt als je rijd en dus een foutmelding krijgt in het turbodruksysteem?

Ik wel heb ik het idee. DV eraf en de melding de laatste 2 ritjes niet meer gezien. :?


Std chip zit erin trouwens.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7075
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

di jun 10, 2008 00:15

zwaardere veer erin zetten... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Andretti Molletti

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

di jun 10, 2008 00:24

of een shimmetje als dat kan ... nog goedkoperrrrr ;)

Gebruikersavatar
mark156
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 524
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 21:34

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

di jun 10, 2008 20:14

Wat ik al zei, als t een forge is; gele veer + 2 shims, dat werkt het best en je krijgt geen foutmelding meer omdat de restdruk niet te laag word. Suc6 :wink:

pgeerings

RE: Dumpvalve 1.8L Turbo

do jul 10, 2008 21:42

Werkt prima, ik heb geen enkele keer een melding gehad of fouten ofzo, ik heb wel het idee dat de temperatuur onder de motorkap is toegenomen. Misschien dat ik eens kijk of in de motorkap een soort luchthapper te plaatsen is, subtiel natuurlijk, maar misschien zorgt dat voor een betere koeling, ook aan de kant van de interkoeler. Ik heb nog nergens zoiets op een 75 gezien, maar ik denk dat bij een kap van carbon dat wel te maken moet zijn.

Ach, nu eerst m'n huis maar eens schilderen...

Terug naar “Algemene Technische vragen”