za jun 07, 2008 17:25
ik heb in het verleden wel eens zelf een auto gespoten, en zowel het werk mbt voorbehandeling als het spuiten zelf is mij vies tegengevallen. Niet alleen moet je de juiste spullen hebben, behalve een compressor die lang genoeg de juiste, stabiele, druk blijft leveren ook een goed (!!) spuitpistool, olie en water scheidingsfilter en bovelal een heel goede stofvrij te maken ruimte hebben. En dan nog je persoonlijke uitrusting ivm je gezondheid.. Nee dit laat ik tegenwoordig leiver aan de juiste mensen over, ieder zijn vak... Het reslutaat was niet meer dan redelijk te noemen, en in verhouding tot de uren vond ik het eigenlijk zelf ronduit slecht, je zag er toch vanaf dat het een DHZ job was. EN dat was het allemaal toch niet waard, ook al viel de investering toen mee, alles al in bezit of even kunnen lenen.
En de garage was een zooi, alles onder de nevel, ook wat afgedekt was... En ja je bent jong dus de persoonlijke uitrusting verwaarloosd, en ondanks mondmaskers heb ik een week lang blauw snot gesnoten..(ja ook nog verkouden toen..)
Maar desalnietemin: succes!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.