M'n 75 is aan het inzakken. LV is ie duidelijk lager dan RA. Het verschil gemeten vanaf onderkant spatbordrand bedraagt zo'n 2,5 cm tussen links en rechtsvoor. Tis duidelijk te zien dat-ie naar LV helt, want RA is de ruimte in de wielkas ook groter dan LA. Bandenspanning is OK...
Inveren doet-ie LV minder dan RV als ik erop leun, tijdens het rijden is er niets te merken. Auto spoort goed en hobbelt niet. Maar nu ik er op let zou het kunnen zijn dat-ie toch wat minder comfortabel reageert op oneffenheden als spoorwegovergangen ed. Mijn 75 is niet verlaagd en was dus nog best comfortabel.
Ik heb niet een stoeprand geraakt oid. Het is niet van de een op de andere dag gebeurd overigens, ik had al langer het idee dat-ie scheef begon te hangen maar tis nu wel heel duidelijk.
Dus ik denk aan een gare schokbreker. Kan het zijn dat die zomaar ineens in beginnen te zakken? Of moet ik het elders zoeken? Er is sprake van roestvorming op de chassisbalk bij de onderste bevestiging van de draagarmen maar alles lijkt nog goed vast te zitten. Ik zal er straks eens onderduiken om te kijken of ik iets onguurs kan vinden, maar mijn eerste vermoeden is de schokbreker...
Wat moet daarvoor allemaal los om die te verwisselen? Dan zou dat wellicht een goede aanleiding kunnen zijn om de gehele voorwielophanging maar eens op te waarderen...