help een spaghetti spruitstuk op een 33 16v?
ik heb nu een eps kat vervanger en eind demper maar het spruitstuk zelf is nog orgineel

klopt. 8v zit recht, 16v flenzen zitten scheef/gedraaid t.o.v. kop.Dan nog een spruitstuk vraag:
Klopt het dat de aansluiting van de 16v spruitstukken, anders is dan die van een 8v?
(stand van de flens tov de pijpen)
ik ben de enige die zo'n spruitstuk op een straat 33 heeft gehad tot 3 jaar terug (nu rijdt een mede forumer er mee)
3 jaar geleden??ik ben de enige die zo'n spruitstuk op een straat 33 heeft gehad tot 3 jaar terug (nu rijdt een mede forumer er mee)Ik heb em ook.....

ik heb ervaring met het rijden met en zonder spaghetti spruitstuk onder een 33, jij???Bij moderne wagens is de winst over het hele toerbereik quasi nihil.
Wat die " betere " uitlaten wel doen is het koppel een beetje verschuiven.
Je zal dus een kleine 7% van je Nm kunnen verplaatsen.
Stap ook niet te snel naar pijpen met een grotere diameter, de kans dat die het beter doen is ook vrij klein.
Belangrijk is dat de uitlaatgassen niet te snel afkoelen. BMW gebruikt hiervoor collectors met een dubbele mantel.
(V8 - 3000cc tot 5000cc M5) Voor enkelwandige uitlaten is er een isolatiemateriaal op de markt. Je originele uitlaat
mooi inpakken en gebruik de rest van je centen ergens waar ze beter renderen.
Johan