Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Waar zijn we mee bezig?????

do mei 29, 2008 18:40

Ik voel me gelukkig niet afgezeken en zie goede oplossingen voorbij komen, puur gedaan om een discussie op te werpen.

Jammer dat er eerst verkeerd gelezen is, daar kun je wel over zeiken.

Ik weet dat een klein clubje niets kan veranderen maar bewustwording is ook belangrijk.

Greetz

Paul
Jij wordt niet afgezeken, je bent alleen een slapert! je had daar moeten blijven! Kijk eens naar buiten. Iemand een paraplu?

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Andretti Molletti

do mei 29, 2008 21:57

2) Terug naar 75 kamerleden, kost de helft.
YES now we are talking Alfa!!!

Opzouten met die non alfa shit:

de politiek op dit forum: solo alfa romeo related én solo leden van de scarb!
wedden dat dit ook een rel gaat geven???

laten we het over alfa hebben.. oké in de breedste zin van het woord, maar bespaar me de rest, daar zijn andere fora voor!!!
:twisted:

m.brandon
Advanced Member
Advanced Member

do mei 29, 2008 23:51

maar het grote probleem van nederland is gewoon de pensioenen en maar goed ook!! want ik denk dat in singapore (wat volgens mij bij china hoort tegenwoordig) geen pensioen is.. en is toch wel handig. maar daro in het verre oosten is zoiezo de mentaliteit anders
Je opmerking over de pensioenen klopt in beginsel wel maar de beredenering raakt kant noch wal. Blijkbaar heeft menig persoon op dit forum nogal wat moeite met topografie. Singapore is geen onderdeel van China, dat is HongKong. Singapore is een zelfstandig land.
Andere mensen hebben het over Thailand wat al helemaal nergens op slaat.

Ik vind eerlijk gezegd het punt van de auteur van dit topic wel redelijk correct. Singapore heeft een goed zorgstelsel, etc..

Echter, Singapore is een land wat zo'n 4.500.000 inwoners heeft met een hele lage werkeloosheid, een groot verschil met Nederland. Wat wel een groot verschil is, is dat je als asielzoeker (bijv. Chinees) in Singapore niet aan hoeft te kloppen, want je wordt simpelweg in de jungle over de grens naar Maleisië gedonderd. Je komt als buitenlander Singapore niet blijvend in zonder dat je een arbeidscontract hebt in Singapore. Hierdoor zijn de kosten van de maatschappij op sociaal vlak een stuk lager dan hier in Nederland.

Echter, het grote verschil zit in de kosten van de maatschappij als geheel, hierbij doelent op zaken zoals eerder door "Don Bubbles" beschreven. Je zou voor de gein je eens moeten verdiepen in de kosten van onze overheid, subsidies, inspraakprocedures. Denk ook aan alle tientallen werkgroepjes en onderzoekscommissies, etc. etc.. Of wat te denken van de kosten van gemeentes? Iemand ooit stilgestaan bij de vraag waarom vrijwel elke gemeente in Nederland 1 of meerdere "partnergemeentes" heeft in het buiteland? Juist, zodat de ambtenaren en wethouders ook een leuk buitelands verzetje hebben.
Ik las afgelopen week weer iets over een wethouder die op "studie reis" was naar Istanbul. WTF moet een wethouder in Istanbul? De wethouder is verantwoordelijk voor zijn stad, niet voor Istanbul. Als hij graag naar Istanbul wil dan betaald hij dat lekker zelf, net zoals jij en ik!

Tot slot, wat te denken van projecten als de "regenboog route". Een project wat EUR 120.000 heeft gekost. Waarvoor? Voor stickertjes van een regenboog op elke lichtmast langs de A12 van DenHaag naar Arnhem. Waarom in godsnaam? (zie link: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... pille.html )

Kortom: de enige manier waarop we leven in Nederland weer betaalbaar kunnen maken en de zorg en het onderwijs weer op niveau kunnen krijgen is het afschaffen van alle onzinnige kosten op overheid- en maatschappijniveau!
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Waar zijn we mee bezig?????

vr mei 30, 2008 07:52

oh ja ik heb idd niet goed gelezen... excuus daarvoor :oops:

daarentegen maakt het eigenlijk niets uit

cor
Guru
Guru

vr mei 30, 2008 09:43

2) Terug naar 75 kamerleden, kost de helft.
YES now we are talking Alfa!!!

Opzouten met die non alfa shit:

de politiek op dit forum: solo alfa romeo related én solo leden van de scarb!
wedden dat dit ook een rel gaat geven???

laten we het over alfa hebben.. oké in de breedste zin van het woord, maar bespaar me de rest, daar zijn andere fora voor!!!
:twisted:
Helemaal mee eens!! Hoewel, misschien eerst maar eens 105 kamerleden als tussenstation naar 75??? :roll: :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 30, 2008 11:20

wilde eigenlijk niet reageren.............

Forum Café: "Lekker een biertje drinken en loze discussies voeren." Is dit topic och? Niet boeiend of niet leuk? => (vul zelf maar in) :wink:
Weg met de forumdictatuur, leve de democratie! :D

Ik zou het liefst, volstrekt volgens alle hier geldende regels, een ton belasting of meer per jaar betalen. Dan hoor je mij niet klagen. :wink:
Mijn zorgpremie haal ik er nu wel uit, dat dan weer wel. :lol: :?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

paulsteeman
Guru
Guru

vr mei 30, 2008 20:10

Je zal me ook niet horen zeggen dat ik hier ongelukkig ben, er is zat reden om hier te blijven vanwege de sociale voorzieningen etc.. Vandaar ook al die AZC`s denk ik.........
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Andretti Molletti

vr mei 30, 2008 20:30

Vandaar ook al die AZC`s denk ik.........
Alfa Zagato Coupé... gaaf!!!

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mei 30, 2008 20:38

<- BV Nederland gaat steeds meer failliet door al die mongolen die aan het roer staan. Investeer in zinnige dingen, en kort daar wat niet tot iets gaat leiden (maakt het leuk voor de inwoners van de BV Nederland)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Andretti Molletti

vr mei 30, 2008 20:42

Dat kun je niet voorspellen wat goed of slecht zal gaan... beetje risicomanagement moet kunnen Kees!

;)

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mei 30, 2008 20:49

Risicomanagement is investeren in dingen die profijt opleveren en niet in dingen die op voorhand niets opleveren. JP en consorten hebben het nog steeds niet gesnapt.
*werkkampen voor veelplegers is zo slecht nog niet*

GOOIT KNUPPEL FIJN IN HET HOENDERHOK
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Andretti Molletti

vr mei 30, 2008 20:55

Als je investeert in dingen die profijt opleveren, loop je geen enkel risico!!!
Als je investeert weet je niet wat het gaat opleveren, dus er is sprake van risico... door de juiste keuzes te maken kun je een rendement halen. Door het identificeren en kwantificeren van risico's (bijvoorbeeld in een project) en het vaststellen van beheersmaatregelen bereik je risicomanagement: beheersmaatregelen waarmee de kans van optreden of de gevolgen van risico's worden beïnvloed

Zo leer je nog eens wat he Kees?? :twisted:

(pleurt de knuppel keihard terug ;) )

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 30, 2008 21:01

Jullie vergeten 1 ding, zodra je bestuurlijke macht krijgt, verander je spontaan in een pluche-bewoner en zijn alle goede voornemens, beloftes en dergelijke vergeten. Kijk naar alle politici die de afgelopen 30 jaar of zo gekozen zijn, niets wordt waargemaakt en alle daadkracht waar ze het over hadden in de campagne is spontaan verdwenen. Dan kan je roepen dat je de democratie wilt afschaffen, of andere rare dingen, maar er zijn genoeg andere landen waar je het bewijs kan zien dat zoiets ook niet werkt en de bestuurders daar net zo suf zijn als hier. Ik zeg: slikken, zelf wat aan doen, of naar het land gaan waar je vind dat het beter is, maar niet zeuren.

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mei 30, 2008 21:06

Goed verwoord Dre, maar dit zijn interne risico's, het grootste gevaar schuilt in exterene risico's , zaken waarop je moeilijk kunt anticiperen. Zaken gebeuren en u staat voor een onvoldongen feit, en wat nu ? Hoe ga je om dit soort dingen, waarop je op voorhand niet kunt anticiperen (ik noem maar het voetballen met 4-mei kransen door somige groeperingen) en dat is wat alertheid vraagt van de BV Nederland. Enerzijds geen tolerantie ten opzichte van het feit maar hoe om te gaan met groeperingen die dit als kwetsend ervaren (publieke opnie). DAT is het probleem, geen bakje rooibosthee, geen poldermodel, maar dat helpt de BV Nederland naar de naadjes. Het zeggen van ja en nee, of tot hier en niet verder dat snappen we niet als BV Nederland, en dat is treurig.
*loopt wat km's opzij pakt de knuppel en geeft die aan Dre, was misgegooid* :wink:
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 30, 2008 21:09

Voor de topicstarter: Dit soort kritische geluiden zouden in Singapore reden kunnen zijn om het hele forum van de club te verbieden. Niet alles is daar beter dan hier.

Terug naar “Het Forum Café”