Omerta

Alfa 155 2.0 Sport wide body houdt in

do mei 22, 2008 16:49

Hoi allemaal,
Ik heb een 155 2.0 sport. Ik heb sinds een paar maanden een ander motorblok erin en had gehoopt dat het probleem waarmee ik voorheen kampte over zou zijn maar helaas.
Hij houdt in en het lijkt net of mijn gaspendaal dan teruggeduwd wordt, is natuurlijk niet zo maar ik voel bij mijn voet wel dat er gas wordt teruggepakt. Als ik bv bij een stoplicht moet stoppen dan schiet de toerenteller naar beneden en 8 van de 10 keer slaat de motor af. Als ik hem dan start loopt ie wel weer maar wat kan dit zijn??????????????
Luchtmassameter soms en zo ja, hoe kan ik dit laten checken?

Alvast bedankt!

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Alfa 155 2.0 Sport wide body houdt in

do mei 22, 2008 17:53

In een 16VTS zit geen luchtmassameter, maar een air-flow-meter. Verder is je omschrijving nogal vaag. Het kan van alles zijn, tot en met de bekabeling van je ECU. De AFM is inderdaad een verdachte, net als de lambdasonde en de (bekabeling van) je nokkenasversteller. uitwisselen met een auto die zeker goed is kan handig zijn, maar sowieso eerst eens de ECU uit laten lezen. Verder is het verstandig om te controleren of het ECU lampje in je dashboard nog wel goed is (ik lees niets van of dat gaat branden?). Controleer de relais en zekeringen bij je accubak of ze nog wel goed kontakt maken, daar zit vaak vuiligheid in de contacten en dan krijg je allerlei vage problemen.

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

do mei 22, 2008 20:46

Laat hem maar eerst uitlezen, kan ook een combi zijn van dingen
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alfa 155 2.0 Sport wide body houdt in

do mei 22, 2008 21:45

Uitlezen is niet gratis, die slechte contacten nakijken wel. Ze zijn vaak zat de oorzaak van dit soort problemen om het sowieso even te doen voordat je er geld tegenaan gaat gooien.

Overigens, wat was er met je oude blok en waar is dat nu?

Omerta

vr mei 23, 2008 08:16

In een 16VTS zit geen luchtmassameter, maar een air-flow-meter. Verder is je omschrijving nogal vaag. Het kan van alles zijn, tot en met de bekabeling van je ECU. De AFM is inderdaad een verdachte, net als de lambdasonde en de (bekabeling van) je nokkenasversteller. uitwisselen met een auto die zeker goed is kan handig zijn, maar sowieso eerst eens de ECU uit laten lezen. Verder is het verstandig om te controleren of het ECU lampje in je dashboard nog wel goed is (ik lees niets van of dat gaat branden?). Controleer de relais en zekeringen bij je accubak of ze nog wel goed kontakt maken, daar zit vaak vuiligheid in de contacten en dan krijg je allerlei vage problemen.
Sinds dat andere blok erin zit brandt het lampje van de injectoren continue maar ja, bij alfa's branden er wel vaker lampjes dus ik heb er niet zo'n aandacht aan besteed....?
En dat mijn omschrijving vaag is...ja, het is ook vaag wat er gebeurd. Als ik de auto start loopt ie ook eerst hoog in de toeren maar na +/- 20 sec. loopt ie goed stationair. maar zodra ik dan ga rijden houdt ie in en soms zelfs als ik afrem omdat ik een bocht in ga slaat ie gewoon uit.

Omerta

vr mei 23, 2008 08:18

Uitlezen is niet gratis, die slechte contacten nakijken wel. Ze zijn vaak zat de oorzaak van dit soort problemen om het sowieso even te doen voordat je er geld tegenaan gaat gooien.

Overigens, wat was er met je oude blok en waar is dat nu?
Mijn oude blok is tijdens een ritje stuk gegaan, vandaar dat andere blok. En mijn oude blok staat bij mij in de schuur, niet dat ik er wat mee kan want dan zou er een nieuw onderblok op moeten en die heb ik niet, kost ook veel tijd.

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr mei 23, 2008 12:59

Sinds dat andere blok erin zit brandt het lampje van de injectoren continue maar ja, bij alfa's branden er wel vaker lampjes
Zelfs bij Alfa hebben ze wel door dat dit lampje gewoon moet werken. Ik ben er dan ook zeker van dat er iets mis is. Dit kan van alles zijn, dus de storing (laten) uitlezen is dan nog niet zo'n gek idee.

Op dit moment loopt je motor in de noodloop en zal dan zeker rare dingen kunnen vertonen.

Succes,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

mark156
Advanced Member
Advanced Member

za mei 24, 2008 21:25

Moet de stationaire regeling niet gewoon gereset/ingeleerd worden?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mei 24, 2008 21:52

Moet de stationaire regeling niet gewoon gereset/ingeleerd worden?
Hij zou vanzelf moeten inleren. Na 5 keer starten (uit m'n hoofd) moet het lampje ook gewoon uitgaan. Resetten kan door beide draden van de accu af te halen en deze een kwartiertje met elkaar kort te sluiten (ECU heeft eigen stroomding wat er zo lang over doet om te ontladen als je die draden kort sluit) of via de diagnoseaansluiting met juiste apparatuur.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 25, 2008 13:25

Omerta, je hebt een PB.

Omerta

ma mei 26, 2008 10:21

Omerta, je hebt een PB.
Ik heb het gezien, ik mail je vandaag.

Terug naar “Algemene Technische vragen”