Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

Re: RE: Nee: er komt een Alfa SUV :(

do mei 22, 2008 10:27

Kennis van mij heeft de overstap gemaakt van een heel leven Alfa met als laatste een GT en een 156GTA, mensen worden wat ouder in-en uitstappen gaat niet meer zo makkelijk en hebben nu de GTA ingeruild voor een Kotskai of zoiets. Deze hadden zeker de nieuwe Alfa Suv gekocht, vindt het zef ook helemaal niets maar er is zeker een doelgroep en die kan wel eens groter zijn dan je verwacht.
En zo rijdt mijn vader nu ipv van een sjieke lage slee, een sjieke hoge bolderkar :lol:
(die wordt ook een dagje ouder)
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

tommaso
Guru
Guru

RE: Nee: er komt een Alfa SUV :(

do mei 22, 2008 10:51

Hier bericht van Autointernationaal.nl:

In Italië heeft men er lang tegen aan zitten hikken, maar eindelijk is het zover: het licht voor de ontwikkeling van een cross-over annex SUV voor Alfa Romeo is op groen gezet. Dat heeft merkchef Luca de Meo van de week laten weten.
In 2003 toonde Alfa Romeo al haar visie op het fenomeen cross-over / SUV in de vorm van het studiemodel Kamal, maar het Fiat concern lag toen min of meer aan het infuus, waardoor er geen geld was voor nieuwe projecten. Nu is de kasstroom weer lekker positief en dus budget voor de realisering van avontuurlijke plannen. Bovendien wil Alfa Romeo graag terugkeren naar de Amerikaanse markt en daar tel je niet mee als je geen cross-over dan wel SUV in je gamma hebt.
Om de ontwikkelingskosten van de cross-over toch enigszins in de hand te houden, zal het model worden gebaseerd op de 159. Van dit model neemt de nieuweling ook het Q4 vierwiel aandrijving systeem over, evenals de motoren. Het is de bedoeling dat de cross-over in 2010 in productie gaat, een jaar nadat de 8C (Spider) als ‘appetizer’ op de Amerikaanse markt arriveert.

Klinkt best verstandig allemaal.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 22, 2008 11:55

Het is niet de vraag of Alfa Romeo een SUV moet ontwikkelen maar of men een SUV kan ontwikkelen. Het is weinig hoopvol nu blijkt dat een 159 als basis dient voor de SUV terwijl ik nu juist hoop dat
men zich gaat richten op de toekomstige lichting Alfa's die lichter, compacter etc. moet woren. Wat op basis van dit platform tot nu toe is gebouwd, heeft niet geleid tot een stoot opwaarts en het ziet
er naar uit dat van enig herstel op korte termijn geen sprake is. In een recent interview onderkent Marchionne dat de huidige lichting Alfa's niet competitief genoeg zijn in direct vergelijk met de concurrenten dus wat verwacht je van een loodzware SUV met een Opelmotor? Gelukkig wordt de 169 op basis van de Jaguar XF gebouwd anders is een groot rijbewijs verplicht.

http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=154
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 22, 2008 12:34

Lijkt me nogal suv om in de nadagen van de oorlog nog eens te beginnen met het ontwikkelen van een nieuwe tank :roll:

Sud.
Full Member
Full Member

do mei 22, 2008 12:50

Laat Lancia maar die SUV bouwen, hoort meer in hun rijdtje thuis. Ik zou zeggen bouw een copie van de Sud, met minimale veiligheidsvoorzieningen en luxe, dus lekker licht en waar prestaties en wegligging de boventoon voeren en dan voor een lekker prijsje. Wat zeg mij nou 5 sterren voor veiligheid of dat de voetganger de botsing met je Alfa overleeft (is al erg genoeg dat hij er een deuk in maakt), daar kijkt toch niemand naar die een Alfa koopt. Ze moeten terug na het niveau van de jaren 70, toen verschillende Alfa's bovenaan stonden als voorkeursauto.
Liever niet overleven, dan van je geloof afvallen. De echte liefhebbers blijven toch eeuwig Alfa rijden, ook al zijn het geen nieuwe, keuze genoeg.
Alfasud 1.2L
Alfasud Sprint 1.3
Alfasud Nuova 1.3
33 QO 1.5
156 Selespeed 2.0 TS
156 Edizione Limitata 1.8 TS
916 Spider 2.0 TS
156 SW 2.0 TS
Spider III 2.0
GT 1300 Junior
Alfettta GTV 2.0 TS
156 SW 1.8 TS
Alfasud Sprint 1.3 I.E. (heden)

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do mei 22, 2008 13:05

Wat is er nu beter dan met je Alfa SUV de paddock op te komen rijden met een leuke compleet gestripte Mito met van 900 kg met 300PK of welke andere Alfa reesert dan ook. Zelfs fRank zit er op te wachten paardentrailer trekker/poepsloep vervanger. :wink: (OK ik heb geen trailer maar anders hang ik die ook liever achter een Alfa SUV als achter de ML van mn schoonpa.)
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

do mei 22, 2008 13:18

Wie zei ook al weer "Only change is constant... resistance is futile, embrace it instead!"?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 22, 2008 13:24

Was deze uitspraak misschien van de ontwerper van de Morgan???
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Yvo
Guru
Guru

Re: Nee: er komt een Alfa SUV :(

do mei 22, 2008 13:39

[quote="Marvin"]Helaas: http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/ ... uv-komt-er

De 159 is een succes omdat die veel wordt gekocht door van die onnozele lease rijders (die net zo goed een BMW hadden willen kopen) die indruk willen maken op andere mensen tijdens de file.

Onnozel? :shock:

Ik ben ook een leaserijder en heb een 156 (had ook een Audi of een Volvo kunnen zijn, inderdaad) die het leuk vindt om naast zijn klassieke Bertone ook in het dagelijks verekeer in een fraaie auto te rijden, het liefst een die onderdeel uitmaakt van de lange Alfageschiedenis.
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

do mei 22, 2008 14:06

Was deze uitspraak misschien van de ontwerper van de Morgan???
Was volgens mij van mezelf... kan eigenlijk niks dat zo'n beetje na 1975 ontworpen is ECHT mooi of karaktervol vinden... 8)

Zelfspot MAG! :lol: :lol: :lol:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Hessel
Full Member
Full Member

do mei 22, 2008 14:13

tsja, the power of the dollar hè.....

of ze bouwen 'm in deze stijl, dan wordt 't misschien nog wel wat.

Afbeelding

Hylke
Moderator
Moderator

do mei 22, 2008 15:28

Laat Lancia maar die SUV bouwen, hoort meer in hun rijdtje thuis. Ik zou zeggen bouw een copie van de Sud, met minimale veiligheidsvoorzieningen en luxe, dus lekker licht en waar prestaties en wegligging de boventoon voeren en dan voor een lekker prijsje. Wat zeg mij nou 5 sterren voor veiligheid of dat de voetganger de botsing met je Alfa overleeft (is al erg genoeg dat hij er een deuk in maakt), daar kijkt toch niemand naar die een Alfa koopt. Ze moeten terug na het niveau van de jaren 70, toen verschillende Alfa's bovenaan stonden als voorkeursauto.
Liever niet overleven, dan van je geloof afvallen. De echte liefhebbers blijven toch eeuwig Alfa rijden, ook al zijn het geen nieuwe, keuze genoeg.
De Alfa liefhebber brengt niet veel geld in het laadje van de fabriek, dus hoe verwacht jij het merk dan te kunnen laten overleven?
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Marvin
Full Member
Full Member

do mei 22, 2008 18:43

Volgens mij heb ik de zin over onnozele leaserijders een beetje verkeerd geformuleerd. Het is dus absoluut niet de bedoeling dat liefhebbers zich aangesproken voelen. Met "onnozele leaserijders" bedoel ik niet dat alle leaserijders onnozel zijn, maar verwijs ik naar een groep leaserijders die onnozel zijn. Dit is de groep die geen liefhebbers zijn, maar alleen maar een Alfa rijden om een beetje indruk te maken (dus de mensen die je raar aankijken wanneer je naar ze zwaait). Mocht ik leasen, dan leasde ik natuurlijk ook een Alfa ;)

Natuurlijk zou een pro-Alfa-SUV-argument kunnen zijn dat het meer geld binnen haalt, maar als we zo gaan redeneren waarom zou Alfa dan überhaupt nog liefhebbers-modellen maken wanneer die toch minder goed verkopen? En daar ben ik dan dus eigenlijk ook bang voor.
Nu: Alfa 916 GTV 3.0 V6 24v 1999
Nu: Alfa GT 1300 Junior 1972, met 2L techniek
Gehad (2013-2023): Alfa 916 GTV 2.0 16v 2001
Gehad (2006-2013): Alfa 155 1.7 8v wide body 1995

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do mei 22, 2008 21:48

Zelfs Porsche heeft een SUV gemaakt...
Die verkoopt nog beter dan welke ander Porsche op het moment...

Ik juich het niet toe als ze een SUV gaan maken, maar wie weet is er dan straks weer budget voor echte Alfamodellen met achterwielaandrijving en echt mooi design, in plaats van Vectra's, Signums, Brava's of Grande Punto's met een gerestyled Alfa-huisje!

SE82
Newbie
Newbie

do mei 22, 2008 23:41

Verkoop van SUV's lijkt ook een niet al te zonnige toekomst te hebben ivm benzineprijzen, die in europa al tijden hoog zijn natuurlijk, maar inmiddels ook in SUV walhalla Amerika. Blijkt dat zelfs daar de SUV verkoopcijfers niet meer zo imponerend zijn.
- Edwin

Vroeger: Alfa Romeo 33 1.5ie, 33 1.7 8v, 33 1.4ie Imola
Nu: Alfa Romeo GTV V6 TB

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”