ach jongens...
dit weekeind weet ik hoe een gillet klinkt met masa blok

(ik ga namelijk dit weekeind naar Monza voor de FIA-GT)
en een paar weekies later jullie ook via youtube
maar ik kan jullie melden dat de gillet met alfa v6 enveneens heel bruut klonk. heb m gezien op zolder vorig jaar (uiteraard met de FIA-GT race

) en trouwens, de gillet van vorig jaar kan je kopen als je toevallig geld te veel heb

zie
hier
maar het regelement schrijft tegenwoordig voor dat er in de GT2 of G2 max V8 mag worden gebruikt met een vermogen tot x pk (hoeveel weet ik ff niet precies meer, 500 geloof ik) en in de GT1 klasse een V12 tot 600 pk. en het moeten afstammelingen zijn van de huidige blokken. let wel... moet en afstammelijng zijn van, dus er mag vanalles mee gebueren als het er maar op lijkt

dit heeft te maken met de homolegatie van de autosport. das een nieuwe term geloof ik bij de FIA want ze willen alles zo competatief mogelijk maken en kosten besparend. dus straat look a likes zeg maar. en om het nog spannender te maken rijden de maserati MC12 corsa ook met een kleinere vleugel dan de concurentie en de lambo murcielago R-GT met een lager gewicht. in de wtcc is er net zoon afwijkende regel...