Het schijnt dat een waarde van 12,4 duidt op topstaat van de betreffende cilinder. Dat zijn er bij mij dus 3. De ondergrens ligt rond de 9, in die buurt is een revisie aan te bevelen.
Mijn blok zuipt 2 liter 10W40 olie per 1000 km., omdat dat veel te veel is heb ik de compressie laten meten. Hier kwamen geen bijzonderheden uit naar voren. De oliedruk is verder perfect, en de motor klinkt en presteert erg goed. Waarschijnlijk zijn de klepsteelrubbers uitgedroogd door lange stilstand. De auto heeft namelijk 1,5 jaar stil gestaan voordat ik 'em kocht en weer rijdbaar had. Maar je schijnt hier gewoon mee door te kunnen rijden, dus dat ga ik ook doen. Nu gekozen voor 15W40 olie, het kan goed dat het verbruik daardoor al sterk teruggedrongen wordt.
Ik tank altijd 98, puur uit voorzorg. Het lijkt me beter voor zo'n oud blok, en ik kijk niet op een verschil van € 5 per tankbeurt. Ik rijd zo'n 7000 km. per jaar met die auto, dus ik vind het niet zo interessant.
De fut is er bij jou al uit bij 180?

Dat klinkt echt niet gezond. Wanneer ik bij 180 het gas vol intrap gaat het metertje gestaag tot dik over de 200 hoor.

Wel rijd ik op 15-inch Ronals, en heb dus maar 195-brede banden. Mijn brandstofverbruik ligt rond de 1:8,5.
Ik denk dat jij een versie met katalysator hebt? Dat kan ook wel schelen. Die heb ik namelijk niet.
Trouwens: mijn voorpijpen waren finaal aan gort, waardoor ik een behoorlijk lek had, de boel was niet bepaald gasdicht zeg maar. Dat scheelt ook maar zo 15 pk. Ik laat er momenteel 2 nieuwe onder zetten, daarna wil ik al helemaal niet weten hoe hard het ding trekt en wat de topsnelheid wordt.