BaC

Probleem benzine- / gasinspuiting 147

wo mei 14, 2008 07:42

Hallo,

Sinds enige tijd heb ik problemen met de inspuiting van gas in mijn 147. Meestal is er niets aan de hand en opeens begint de auto te haperen en gaat het lampje "Storing motormanagement" branden. Schakel ik over op benzine rijdt de auto gewoon weer normaal en switch ik later over naar gas is er of er niets gebeurt is. Echter is het probleem nu erger geworden. Het maakt nu niet meer uit of ik op gas of benzine rij, haperen doet hij continu. Ik moet het gas minimaal doseren wil ik vooruit komen. Lijkt me of er iets verstopt zit in de carborateur. Iemand een idee?

Gr Sebas

Martinos
Full Member
Full Member

RE: Probleem benzine- / gasinspuiting 147

wo mei 14, 2008 08:49

Ik vermoed dat je pomp kapot gaat :?

Rij even langs een gas boer, die kan t je met zekerheid zeggen ;)
75 1.8 Carb '86
33 1.7 QV '88
164 3.0 24V automaat '94
GTV6 3.0 V6 24V '83

Non alfa: Citroen Mehari

BaC

wo mei 14, 2008 10:13

Ook als bij benzine de inspuiting onregelamtig is?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 14, 2008 10:32

Slechte contacten bij de relais/zekeringen in de motorruimte. Waar ze precies bij de 147 zitten weet ik niet, maar dat is bijna altijd de oorzaak. Als dat allemaal in orde is, is meestal de lambdasonde of de luchtmeter stuk. Vooral even alle zekeringen en relais loshalen, controleren of er oxide (witte "bloemkool") op de contacten zit en inspuiten met contactreiniger. Als het probleem dan blijft ECU resetten en kort daarna uitlezen, dan zie je wel of er problemen zijn met het mengsel.

BaC

wo mei 14, 2008 19:13

Potverdorie... heb hetzelfde met mijn ducati. Loopt ook niet heb daar de start- en hoofdrelais ook al vervangen. Het is toch wat met die Italiaanse voertuigen... :roll:

Terug naar “Algemene Technische vragen”