Waar geef je de voorkeur aan?

Doe mijn maar een originele ook al heeft die wat "littekentjes"
62%
21
Ik ga absoluut voor een vers gerestaureerd exemplaar in smetteloze toestand
38%
13

Totaal aantal stemmen: 34
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Lachen met Gek op Wielen... POLL

ma mei 12, 2008 17:18

Ik vind het een heel lastig onderwerp. Wat te denken van een 25 jaar geleden volledig gerestaureerde auto die in de loop van de tijd weer de nodige gebruikerssporen en patina heeft gekregen? Heeft die wel weer een ziel? :wink:
Dat is inderdaad een discussie die wel vaker gevoerd is... en in principe is dat natuurlijk zo...

Maar... als je het in extremen trekt... neem een Alfa P2 waar Tazio Nuvolari mee gereden en gewonnen heeft... die Mantuaan heeft op het originele leer gezeten wat er TOEN in zat... Ga je het vervangen door nieuw leer... heeft het misschien over 25 jaar wel weer patina en krijgt het een beetje karakter... maar het originele zitje is in mijn ogen onvervangbaar...
Dat ben ik met je eens. Alleen gaat het dan om de historische waarde en dat is weer een andere discussie.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

ma mei 12, 2008 17:29

Dat ben ik met je eens. Alleen gaat het dan om de historische waarde en dat is weer een andere discussie.
Maar dat is weer een kwestie van "proportie" dan...

Tuurlijk is Tazio zijn zitje historisch meer waard... maar "in proportie" vind ik persoonlijk dat ook gelden voor het interieur van bv die groene Giulia...

Voorbeeldje: Ik heb een BLOEDhekel aan radio's in klassiekers... Niet dat ik niet van muziek hou... maar ik vind ze meestal domweg misstaan... die groene Giulia heeft het originele Autovox AM mono radiootje erin zitten dat in 1968 bij aflevering voor de eerste eigenaar gemonteerd is... dan is het opeens weer leuk in mijn ogen... bv arrow classic rock op... en je kunt bijna voelen hoe de eerste eigenaar er 40 jaar geleden trots als een pauw bij de dealer mee wegreed... ook een muziekje op en een net zo'n grote grijns op zijn smoeltje als ik... 8)

Dat zou ik dus NIET hebben als ik 40 jaar na dato een gat in het dashboard ga zagen en er een (tijdsorigineel) radiootje inbouw...

Kwestie van emotie denk ik en emoties... tsja... ik ga niet eens PROBEREN die van mij te verklaren :lol:

Is misschien een extreem voorbeeld met het radiootje... maar extremen maken zaken vaak erg duidelijk... :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mei 12, 2008 21:39

Maar dat is weer een kwestie van "proportie" dan...

Tuurlijk is Tazio zijn zitje historisch meer waard... maar "in proportie" vind ik persoonlijk dat ook gelden voor het interieur van bv die groene Giulia...

Voorbeeldje: Ik heb een BLOEDhekel aan radio's in klassiekers... Niet dat ik niet van muziek hou... maar ik vind ze meestal domweg misstaan... die groene Giulia heeft het originele Autovox AM mono radiootje erin zitten dat in 1968 bij aflevering voor de eerste eigenaar gemonteerd is... dan is het opeens weer leuk in mijn ogen... bv arrow classic rock op... en je kunt bijna voelen hoe de eerste eigenaar er 40 jaar geleden trots als een pauw bij de dealer mee wegreed... ook een muziekje op en een net zo'n grote grijns op zijn smoeltje als ik... 8)

Dat zou ik dus NIET hebben als ik 40 jaar na dato een gat in het dashboard ga zagen en er een (tijdsorigineel) radiootje inbouw...

Kwestie van emotie denk ik en emoties... tsja... ik ga niet eens PROBEREN die van mij te verklaren :lol:

Is misschien een extreem voorbeeld met het radiootje... maar extremen maken zaken vaak erg duidelijk... :wink:
Helder voorbeeld. Ik zou daar zelf niet zo heel veel belang aan hechten, maar ik snap wel goed wat je bedoelt. Ieder zijn meug.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

SQUADRA LEO
Guru
Guru

RE: Lachen met Gek op Wielen... POLL

di mei 13, 2008 16:21

Optie 2

Een Classic Alfa laten opbouwen precies zoals je hem wilt hebben. Lijkt mij helemaal top. :thumbs:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”