Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: 1750 vs. 2000 carbs en 1300 nokkenstokken in 2000

vr mei 09, 2008 11:20


Daarna misschien de carbs rejetten of 2000 carbs zien te regelen.
Zijn dacht ik nogal schaars. Is behoorlijk veel Solex gemonteerd op de 2000 terwijl iedereen natuurlijk Webers of eventueel Del'Orto wil. Ik zou zo denken dat minstens de helft van de 2000 conversies met Webers een onjuiste sproeierbezetting hebben. Vast ook nog geroofd van een 1750 van voor '70 en dan zijn er nog meer afwijkingen dan ik hierboven noemde. Kunnen zelfs compleet andere Webers zijn (80/81 of 72/73) en dan heb ik geen idee hoe je die moet omjetten.

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: 1750 vs. 2000 carbs en 1300 nokkenstokken in 2000

vr mei 09, 2008 12:02

Impco verdamper monteren - ja, is voor grotere motoren. De berlina alhier trekt op LPG als een ziedene bliksemschicht.... Met orgineel 2 liter spul...2l Alfetta blok met bijbehorende dellorto's.
Gezien het feit dat jij 99% op LPG rijdt is dat de meest low budget oplossing.
Loopt 1 op 9 in de stad in de meest vroege onstekings-setting. En ja - dat gaat ook al lang goed.

Monteer de oude verdamper terug (die capaciteit genoeg moet hebben) en de zaak wordt aanzienlijk trager.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: 1750 vs. 2000 carbs en 1300 nokkenstokken in 2000

vr mei 09, 2008 13:38

of een Omvl-verdamper, die zijn ook voor het grotere spul en dat loopt altijd goed....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: 1750 vs. 2000 carbs en 1300 nokkenstokken in 2000

vr mei 09, 2008 14:46

Weet zo het type niet uit mijn hoofd maar de verdamper zou goed moeten zijn voor motoren tot 300 PK (en dat haalt ie bij LANGE na niet... 8) ).

Zelfde gebrek is er ook bij rijden op benzine dus eerst de nokken.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: 1750 vs. 2000 carbs en 1300 nokkenstokken in 2000

vr mei 09, 2008 21:20

De motor is Nord 2 liter met 85 mm bussen.

ik heb de vermogens uitprint digitaal dus als iemand hem wil plaatsen dan laat het maar weten.

En is ook in vergelijking met een 2.o ts omgebouwd naar 105 is gelijk een goed en duidelijk verschil te zien.

Han





:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: 1750 vs. 2000 carbs en 1300 nokkenstokken in 2000

wo jul 02, 2008 23:29

Impco verdamper monteren - ja, is voor grotere motoren.
Die voor motoren tot 5.0 liter?

Model E? Model EB?

Wat mag dat kosten?

En de beroemde Impco mixers die vroeger gebruikt werden... welke zijn dat? Zijn die nog ergens te vinden? Kosten?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: 1750 vs. 2000 carbs en 1300 nokkenstokken in 2000

do jul 03, 2008 22:47

Niemand?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Andretti Molletti

RE: 1750 vs. 2000 carbs en 1300 nokkenstokken in 2000

do jul 03, 2008 23:11

:whistle: u riep?

om die oude zooi te bemachtigen moet ik gebruik maken van wat relaties.... en die zijn ff op vakantie, maar het is mogelijk... heb je al op dat grote internet gezocht?

www.Google .nl en dan in het rechthoekje Impco intikken en op enter drukken... misschien zijn er wel wat jongere mensen in de buurt die het je kunnen leren :mrgreen:

geintje ;)

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5252
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: 1750 vs. 2000 carbs en 1300 nokkenstokken in 2000

do jul 03, 2008 23:14

It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: 1750 vs. 2000 carbs en 1300 nokkenstokken in 2000

do jul 03, 2008 23:19

ww.goggle.tahiti zegt u? :wink:

Ja... heb ik al gekeken... kan alleen verrekt weinig vinden over WELKE ik zou moeten hebben... Kan wel alles gaan kopen wat er maar te bedenken is.... maar wil graag het juiste kopen en de Impco site wordt je geen fluit wijzer van....

De meest aangeboden Impco verdamper is de E maar wordt blijkbaar niet meer gemaakt... wel de EB... maar tsja...

Welke moet Zaag zich in verdiepen?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...


Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: 1750 vs. 2000 carbs en 1300 nokkenstokken in 2000

do jul 03, 2008 23:26

www.gorgel.be

ik zou dezelfde als Tom nemen ;)
En welke is dat dan? :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Andretti Molletti

Re: RE: 1750 vs. 2000 carbs en 1300 nokkenstokken in 2000

do jul 03, 2008 23:27

www.gorgel.be

ik zou dezelfde als Tom nemen ;)
En welke is dat dan? :wink:
Ja Tom!!!!

Welke heb jij??????????????


8)

Terug naar “Algemene Technische vragen”